Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av laser2
apersson850 skrev:Jodå, det är medelvärdet, men de hugger decimalerna. Så alla värden mellan 5,0 och 5,9 visas som 5,0. Detsamma gäller för staplarna.
Kan väl måhända vara rimligt för något som hoppar upp och ner som förbrukningen per kilometer, men är helt huvudlöst när det gäller medelförbrukningen. Vet inte vad de tänkte på (med) den dagen de hittade på den lösningen.
Tänkte faktiskt tanken att det kanske ändå var medelvärdet med avhuggna decimaler. Men så tänkte jag att så korkade kan de väl ändå inte vara på Volvo, men det var de tydligen! :shock:

Men då vet jag hur det ligger till, tack för svaret!
av morritz
moffe skrev:Var inne med bilen på grund av "bugg" i sensus...har sensus 3.0 ("problemet"/featuren fanns redan i 2.0)
Om man har en videofil som sensus känner igen men inte kan spela upp hänger sig sensus på filen.
Du kommer inte ut från det på någotvis... du är stuck!
Det ända du kan göra är att byta usbdriven till något annat eller deleta filen(i en dator).

Före igår så var det så att om videofilen fanns i listan och när det blev dens tur så försökte sensus spela upp den.
Nu efter updateringen så skippar den filen om den inte kan spela den.
MEN, den hänger sig fortfarande ännu om man väljer filen. Det dumma är att sensus tror att den kan spela den, eller den visar inte på någotvis att den inte skulle kunna spela den. Man märker det först när man väljer filen och då är det redan för sent. Irriterande! Detta lär ska vara en feature, inte en bugg!???

Sedan en annan sak som irriterar mig, om du lyssnar på en sång. Sedan tar fram listan med alla filer och försöker spola framåt. Då hänger sig spolningen och den håller på "for ever and ever", tills du klickar fram paus från undermenyn eller byter sång. Annar spolar den igenom alla sånger på hela listan(kanske hela usbdisken/stickan). Jag tycker detta är konstigt. Varför kan den inte sluta som den gör när du har sången uppe(alltså listan med filerna är inte synlig). Detta är en feature också... Jag tycker bugg.
Man skall åtminstone kunna stoppa den på ett smart sätt, exempelvis klicka på "spola framåt knappen" en gång till i såfall, inte paussa eller hoppa till nästa sång.

Mjukvara före updateringen:
Bild
Nu denna:
Bild
Båda är sensus 3.0... jag tycker denna mjukvara hade jag redan i Sensus 2.0.
Detta är alltså efter IAM( Integrated Audio Module) updatering...Undrar vad annat mjukvaran fixar?
Och, är det inte lite konstigt att den ligger som Kart- och mjukvaruversion. Tycker att de skulle vara skillt eller alla ihop, då även bluetooth.
Men är det där mjukvaruversionen verkligen kopplad till "Sensus" ? Jag fick min bil uppgraderad idag (bad han kolla om det fanns ny version på ICM), har nu fått tripstatistik och NAV-knappen ger numera snabbmeny istället för helskärmsläge. Dock är mjukvaraversionen och kartorna samma som innan, dvs 0A00 och v 30.11.11 som när bilen levererades. Måste man be om en separat IAM uppgradering också, jag som ändå bad teknikern titta igenom vad som gick att uppgradera och han sa att det var tre olika moduler som hänger ihop som uppdaterats, kanske IAM också då?? Men varför ser jag då inte att mjukvaruversionen uppdaterats? Är det mjukvaruversion för RTIn som visas, som kanske uppgraderas med nya kartor? Eller har jag fått missmatch mellan de olika versionerna?
Användarvisningsbild
av apersson850
Det som syns på bilderna ovan är mjukvaruversionen för RTI, alltså programmet som driver navigatorn, samt versionen på kartorna. Man kan få in Sensus 3.0 och en massa annat krafs utan att det syns på den mjukvaruversion som listas i bilderna ovan.
av moffe
Det stämmer inte..."mjukvaruversionen" blev inte updaterad när jag körde in nya kartan.
Inte heller när de körde in nya Sensus... Först när de updaterade IAM. Eller så var det för mig.
Användarvisningsbild
av apersson850
Vad är det som inte stämmer? När du uppdaterar kartan uppdateras förstås kartan. Mjukvaran behöver inte uppdateras samtidigt. Det kan vara så att det finns en mjukvara för RTI också på skivorna, imte bara kartuppdatering, men det behöver inte vara så.
av moffe
Okej..menade inte så. Utan det jag menade var att när de på Bilia i mitt fall updaterade IAM då ändrades "mjukvaruversionen" till OBC2. Konstigt?
Enligt dem updaterade de inte något annat än det...
av Qualia
En noob fråga..
Hur vet man om bilen har 2.0 eller 3.0. ser man det på system information?
Fick tillbaks min idag, 3000mil service , enligt service tekniken är den cupgraderad till 3.0 ..
Dock har jag inte märkt något skillnad än.. :P
Användarvisningsbild
av laser2
Qualia skrev:En noob fråga..
Hur vet man om bilen har 2.0 eller 3.0. ser man det på system information?
Fick tillbaks min idag, 3000mil service , enligt service tekniken är den cupgraderad till 3.0 ..
Dock har jag inte märkt något skillnad än.. :P
En ny funktion med 3.0 är färddatorn med stapeldiagram för varje 1km eller 10km som du hittar under MyCar.
av Qualia
Då är det V.3
Tack !
Jag märker dock inga skillnad..
av Droopy
Upptäckte en sak häromdagen i färddatormenyn, ibland efter klockan som visar körd tid dyker # tecknet upp, och trycker man på # i sifferpanelen får man upp en liten ruta som visar summerad körtid. Ingen konstigt med det, det lustiga är att # tecknet bara dyker upp ibland, startar jag om bilen kan det vara borta. Någon som har märkt detta fenomen?

http://i49.tinypic.com/1i09c1.jpg

http://i47.tinypic.com/2ept6dt.jpg

Värdelöst vetande egentligen, men fenomenet kanske har en förklaring, någon?
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 30

Åkt lite i helgen: - gubbe i V90 som ligger[…]

Är inte det kutym, att man bara redovisar &a[…]

Skulle hjälpa syrran igår att byta brom[…]

V60 sliter däck bak

https://vparts.se/se/powerflex-polyuretan-bararmsb[…]