Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Esarp
okej ska prova detta ni sagt =) tack så länge. återkommer med info om hur de gick
Användarvisningsbild
av Esarp
fått loss dosan nu. shit vad kontakten sitter! någon ide om hur den e fasthakad i dosan?
Användarvisningsbild
av Esarp
kollade felsökningen i vida o där stod det med att man skulle bara sära på men inte gick de? frånan är om man behöver special verktyg el om det bara är mer våld som erfodras? fär sitter två vita clips på sidan av kontakten, vet nogon vad som ska göra s med dessa?
Användarvisningsbild
av Esarp
OKej tack så mkt, ska in till garaget o prova imon. hoppas de funkar annars får de la bli en tripp till volvo :(
Användarvisningsbild
av Esarp
Gud vad de sitter hårt, försöker att trycka in de vita hållarna på sidorna men verkar inte gå. lyckades att vika upp baksiden på den, då blev kontakten lite lösare men inte så pass att den går att ta ut. några förlsag på vad jag gör för fel?
Användarvisningsbild
av Esarp
greeeken skrev:JA det sitter oredentligt.
Dom ska tryckas ner sen så ska det lossna
Har tryckt ner dem vita spärrarna nu men kontakten sitter fortfarande fast som berget..
Användarvisningsbild
av Esarp
haha äntligen fick jag isär dem. dock va de när jag tappade de i golvet haha men men nu ska man bara se om man kan få de o funka
Användarvisningsbild
av Esarp
Efter antal timmars slit utan resulltat så har man ringt och pratat med en kille på Bilia och han sa att man skulle klippa av kablarna och löda ihop dem ist för att gå via kontakten, det är tydligen väldigt vanligt att felet sitter i just kontakten o hans åsikt var att den kontakter gör mer besvär än nytta. Enligt honom så beroro de precis som det står i vida att det blir för hög resisitans i kontakten på grund av att där sitter även stifft som mäter den statiska elektrisiteten och det är sär det ballar ur för den kontakten e tydligen inte av sedd för de skånska klimatet med varma somrar och kalla vintrar.

Låter det vettigt?
av S.t.r.a.n.D
Esarp skrev: det är sär det ballar ur för den kontakten e tydligen inte av sedd för de skånska klimatet med varma somrar och kalla vintrar.

Låter det vettigt?
Det kan inte ha att gör med att det är fuktigt då?? Vi borde ju ha det några resor värre annars, ungefär lika varma somrar men betydligt kallare vintrar...

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag ha[…]