Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,
Har ett någorlunda brådskande problem. Har en S60 av årsmodell 2003.

Problemet härstammar från att instrumentbrädan brukar lägga av till o från. Jag har läst om detta o mest troligtvis beror det på att kopplingar till själva instrumentbrädan i bak torkat o spruckit. I och med att jag just nu befinner mig i Polen fick jag rådet att lämna in bilen för att fixa till det, eftersom det borde kosta mindre. Sagt o gjort. Felet avhjälptes efter ca 8h o instrumentbrädan fungerade i ca 15min. Detta var igår kväll. Eftersom jag skulle lämna Polen idag, o felet inte stör mig nämnvärt, brydde jag mig inte om att åka tillbaka till mekanikern o klaga. Problemet nu är att, 3min efter att vi börjat åka, insåg jag att vindrutetorkarna ej fungerar (även fast de gjorde det innan mekanikerbesöket). I och med att jag inte vill åka kors o tvärs över Europa utan fungerande vindrutetorkare åkte vi tillbaka till mekanikern imorse. Han säger sig nu ha avhjälpt instrumentbrädeproblemet (det skulle ha ngt att göra med immobilisatorn, som de ej tänkte på igår - bullshit?) men han håller fortfarnde på att felsöka problemet med vindrutetorkarna.

Har ngn en aning om vad som kan vara felet? Jag är övertygad att det första besöket är korrelerat med detta fel även fast de hävdar att instrumentbrädan inte har ngt med det att göra. Själva sprutningen fungerar än men vindrutetorkarna rör sig inte.

Tacksam för svar
Har nu fått lite info från mekanikern. De tror att motorn troligtvis gått sönder.

Kan vara troligt? Kanske blivit bränd när de fibblade med instrumentbrädan. Fast jag kontrollerade säkringarna imorse (samtliga) o alla såg bra ut...

Bytte tempgivare igen och även termostat och […]

Det är Service, riktigt bra hanterat av verks[…]

Det kan inte vara lågt bränsletryck de[…]

Lös jord i b230a

Om generatorn sitter på vänster sida om[…]