Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nötter är i allafall gott å här i juletid..
Jag har förståelse för att det är irriterande när torkarna fryser fast och att back-funktionen då förstör mer än vad den hjälper. Jag sa inte något emot det.. reagerade bara på "snön". Blir alltid lika frustrerad när man kommer ikapp någon med hela bakrutan vit, som inte ser en i backspeglarna och inte verkar ha några bra fungerande värmeslingor. Och som då också av nån anledning ofta ligger och fiskör i vänsterfilen.
SuperEpon, du fick nog ut en massa av mina aggressioner lite utan grund. :) Men man ska inte hålla inne julilskan.. ;)
joel80 skrev:Nötter är i allafall gott å här i juletid..
Jag har förståelse för att det är irriterande när torkarna fryser fast och att back-funktionen då förstör mer än vad den hjälper. Jag sa inte något emot det.. reagerade bara på "snön". Blir alltid lika frustrerad när man kommer ikapp någon med hela bakrutan vit, som inte ser en i backspeglarna och inte verkar ha några bra fungerande värmeslingor. Och som då också av nån anledning ofta ligger och fiskör i vänsterfilen.
SuperEpon, du fick nog ut en massa av mina aggressioner lite utan grund. :) Men man ska inte hålla inne julilskan.. ;)
Haha förstår det! Finns många irritationsmoment i trafiken såhär års :D
perhall skrev:...
AM-funktion på radion.
...
Såg tråden och började läsa, funderade lite smått på vad som var mest onödigt tills jag såg detta, snor det rakt av:
AM-funktion på radion.
Droopy skrev:
corzair skrev:Hellre att gummit går åt helvete än att motorn brinner?
Motorn brinner inte upp, den löser bara ut.
Mja, bara och bara.. Min motor har vridit sönder sin egen infästning så torkararmen är ibland ner 2cm på bakluckan innan den vänder, så även om den håller så hinner det gå sönder en del andra grejer innan motorskyddet löser ut!
Ojoj, vilken het diskussion det blev om bakre torkaren. Skulle aldrig ha tagit upp det kanske ;) Skämt och sido, nu är detta ingen chatt men min bakre torkare går ner på bakluckan om man trycker ner den själv. Ska den kunna göra det? Eller har något pajat? Jag får ofta flytta upp den för att det ska se bra ut så den ligger vågrätt.
Strebern skrev:Fällbara nackstöd. Vet inte när jag ska få användning för dessa. Jag ser ju iaf bak utan problem när jag ska backa...
Vänta bara! Jag köpte en sänggavel och fick in den i bilen utan att fälla baksätet (där finns barnstolar) men fällde nackstöden. Sparade 10 minuter:)
PH
Intressant hur olika saker uppfattas. Jag ser till att torkarna fungerar innan jag kör iväg, och tycker det är bra med autotorkning bak. Dessutom anser jag att den adaptiva farthållaren är guds gåva till mänskligheten. Kör nästan jämt med den aktiv. Att bli av med nackstöden är perfekt. Lite mer sikt när man ska baklänges med nåt bakom. Parkeringsvarnare och kamera är också nyttiga när det är trångt. Men AM-radio, mp3-spelare och AUX-ingång kunde de strukit. Backljus modell polisbil vore mer användbart.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 40
Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering