Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cme
När jag larmar på så kommer låspinnen upp på passagerarsidan omedelbart. Larmdioden blinkar men dörren är inte låst så den går att öppna. Larmet går inte om jag öppnar dörren.

Hur får jag larmet att gå. Har larmat på bilen och suttit kvar och försökt att lösa ut rörelsedetektorn uttan att nåt händer.

Vad skall göras tror ni? Förre ägaren hade hund. Kna han ha kopplat ur rörelsedetektorn permanent?

cme
Användarvisningsbild
av Loner
Fel på ddm:en?

Har du rörelsedetektor då?

/L
av Daddan
Låser dörren sig efter 30 sekunder då, utan att låspinnen åker ner? Har tittat på en som hade det fenomenet och den låste sig med pinnen uppe!

Tror det är låskistan som ska bytas.
av Noodles
Tror också på låskistan.

Samma sak drabbade mig förra hösten, ja fick låsa ett par tre ggr innan låsknappen stannade nere.

Kostade runt 2500:- vill jag minnas, Volvo tog 50% av kostnaden då bilen var 3½år gammal.
Användarvisningsbild
av Mikko
Jag har också samma fel fast på förarsidan. Man får alltid kolla att dörren verkligen låser sig och låspinnen åker ned. Volvo ville ha runt 1500 kr för låskistan. De sa att om man är lite händig klarar man av att byta den själv på en timme...
Senast redigerad av 1 Mikko, redigerad totalt 0 gånger.
av Plutten
Våran åker upp på passagerarsidan men den låser sig efter 30 sec med pinnen uppe så inget stort problem eftersom bilen blir låst "ser" bara olåst ut
av jbl
Mycket vanligt att man får byta låskistan när dessa symptom uppträder.
av cme
Det verkar vara låskistan som spökar (mikrobrytare enligt min mek).
Tyvärr säger han att en ny låskista kostar 4000:-. Är detta riktigt ?

cme
av NCR
cme skrev: Tyvärr säger han att en ny låskista kostar 4000:-. Är detta riktigt ?
"Volvos värde varar. Om man har ett häfte med tusenlappar att riva av och mata den med..."

:D
Användarvisningsbild
av Mikko
Som jag skrev i mitt tidigare inlägg ville Volvo här på min hemort ha runt 1500 kr för själva låskistan. Med jobb runt 2500 kr.

Flera gånger när jag läst diskuss[…]

Löjliga priser XC70

Den här kan bli en bra värdemätar[…]

Inte provat men om spridarbilden är fel s&ari[…]