Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sharkbait skrev:
perhall skrev:Dimljusen försvinner vid facelift och är helt onödiga.
PH

Försvinner och försvinner?

Förhoppningsvis får V70 samma LED varselljus som V40 Momentum och uppåt har. Även R-design vertikala LED varselljus.

Snyggt värre !! :-)-) :-)-)
De lär försvinna för det har de gjort på alla andra Volvo-modeller som faceliftats eller lanserats efter 2010, och LED kommer säkert. Det är ju dock meningsfullt./PH
kitco skrev:
Denesfay skrev:ENligt mig är det att bakre torkaren går igång automatiskt när man har torkarna på fram och man lägger i backen. På V70 då. Och ja, jag vet att det kan programeras bort. Men om vi snackar standard nu. :)
Fan va jag har stört mig på detta, nu vet jag varför det är så tack för tipset :D
Måste vara den dummaste funktionen nånsin! Så många gånger som man i vild panik får hoppa ur bilen och rädda den stackars torkararmen från att begå självmord :x
Numera är dock funktionen bortprogrammerad, men torkaren har nog sett bättre dagar :(
Konstiga torkare ni har. Min torkar bort vattnet från rutan. Precis som den ska. Hur smart som helst. Nedvinkling av backspegel när man väljer R fungerar inte till någon nytta, däremot. Viker ner så mycket att man ser för lite bakåt. Bättre använda speglarna som de är.
apersson850 skrev:Konstiga torkare ni har. Min torkar bort vattnet från rutan. Precis som den ska. Hur smart som helst.
Inte på vintern när torkaren sitter fastfrusen i rutan eller när bakrutan är full i snö...
NEJ, man kommer inte alltid ihåg att lossa torkarna innan man kör iväg :D :x
främre parkerings sensorer helt kass funktion har programerat bort dessa för dom reagerar på tex grässtrån när man kör lite långsammare på en grusväg piper o lever en massa i onödan

Den adaptiva farthållaren har jag inte blivit vän med + att den tar bort möjligheten till Xtra ljus

//Gooose
SuperEpon skrev:
Inte på vintern när torkaren sitter fastfrusen i rutan eller när bakrutan är full i snö...
När bakrutan är full med snö?? Förlåt, men är du en av dom där nötterna som kör iväg med bilen utan att se till att snö och is är borttaget så du ser ut genom rutorna? Du får ursäkta tonfallet om du kanske bara menar när du flyttar bilen på din egen uppfart..
joel80 skrev:
SuperEpon skrev:
När bakrutan är full med snö?? Förlåt, men är du en av dom där nötterna som kör iväg med bilen utan att se till att snö och is är borttaget så du ser ut genom rutorna? Du får ursäkta tonfallet om du kanske bara menar när du flyttar bilen på din egen uppfart..
Haha, nää. Jag ser alltid till att skrapa rutorna och ta bort snön, men just bakrutan har fått åka orörd några gånger när det varit lite bråttom (så får värmeslingorna göra jobbet).
Dom gånger torkaren brukar fastna är när jag t ex varit och käkat lunch och fickparkerat längs gatan, bilen var varm när man parkerade men så hinner rutan kylas ner och torkaren fryser fast under tiden man äter. Så när man ska manövrera sig ut från parkeringsrutan (snöar det ute så händer det ju att man kör torkarna fram) så hör man bara ett knak från bakrutan när man lägger i backen och inser att det redan är försent :|
Nötter? En fastfrusen torkare är en fastfrusen torkare som är en fastfrusen torkare.
Eller brukar du slita upp den med våld så att torkargummit går åt h-vete?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 40
Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]