Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av umekille
Jag kompletterar på min 945 halvljuset med dimljuset
vid halvljuskörning utan behov ha helljuset tänt...fungerar
mycket bra.stänger dock av dimljusen vid möte.
av firechrille
okej, jadu får väl se vad man gör. inväntar 55w satsen nu till helljuset får se om jag känner mig nöjd då eller hur det blir i slutändan :D
av blådåren
Kör 35w fulxenon på min seat-buss, har en kalas ljusbild men minimalt ljus-skvätt.
Vred ner inställningen ett hack för att inte blända mina medtrafikanter.

Körde faktiskt in på sbp och kom igenom i år , hade inte tid att byta..
Det blir såklart inte lagligt för det (vilket moralisterna här garanterat kommer yla om) men ljusbilden i mitt fall är uppenbarligen såpass bra att den går igenom sbp vilket annars brukar vara problemet.
Iaf om dom nu inte upptäcker att det är just ful-xenon..
Förutom att jag liksom andra hatade konverterare saknar ljusvidds-reglering.

Att en del lampor är så kasst tillverkade att man totalt saknar ljusbild (vilket bilden på BMW:n skulle illustrera) gör ju inte att ljusbilden på alla lampor är lika kassa ??..
av umekille
på tal om ljusspridning vet jag inte vad en bil jag mötte hade...
Iaf hade han flera extraljus...det var sånt väder på kvällen att det
lystes upp i himlen...såg bilen långt innan jag mötte den...
Det var en ljuspelare som gick rakt upp mot himlen säkert
över 200meter. Hur kan det bli så?(som ljusstrålen från ett sånt där
lazersvärd men ser på scifi filmer)
av llesrof
firechrille skrev:okej. men kör mestadels efter mörka vägar med lite trafik på så tror ingen kommer klaga och om dom gör det så får dom väl klaga då :) jag kommer ändå va gald att jag ser nå :P
Nu påstår jag inte att din fulljus kommer att blända men om så är fallet och jag tolkar dig rätt så skiter du högaktningsfullt i att du bländar dina medtrafikanter?
av firechrille
jag kan formulera mig såhär, jag anser att jag har dåligt ljus nu och önskar mig bättre lyse men att det bländar mina medtrafikanter så är det beklagligt men om det skulle gå att konvertera men bibehålla att man inte bländar så vore det ju super !
C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Men för bövelen slå av skorna inn[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag ha[…]