Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TobbeL
ornet skrev:Borde finnas xenonljus hos xenonkungen för under 2000:-
Köpte dessa till min förra S80. Blev kanonförbättring på ljuset. Tänk på färgtempemperaturen bara.
Mekonomen är bl.a. återförsäljare
Eller direktlänk http://www.xenonkungen.com/se/
Men nu handlar det förmodligen om ett nybilsköp. Att stoppa in ett xenonkungen-kit i halvljuset på en sprillans bil som kan levereras med godkänt xenon för 5000 spänn extra är bara dumsnålt.

Om du däremot menar helljuset så är det en annan femma. Jag har en 75 W xenonsats i helljuset på min andra bil och det var helt klart värt varenda spänn.
Användarvisningsbild
av ornet
Jo naturligtvis. Dumt av mig. Skrev utan full förklaring. Menar så klart enbart helljuset.
Men som du säger. Klart prisvärt jämfört med att lasta på extraljus för att få bättre ljus. Har inte förstått vitsen med xenon på halvljus om de inte som på Volvon är med i helljusbilden.
Men i ett nybilsköp tycker heller inte jag att det är mycket att fundera på. Låt xenon ingå.
Om man sen vill ha "momentumlyxen" är väl en annan femma.
Dock tycker jag instrumentpanelen är värt det. Men nu är det väl intressant med en så låg budget bil som möjligt eller en bil med analog instrument.
Användarvisningsbild
av Mawa71
pergrein skrev:
Detta ingår utöver Xenon i momentum.

Blank list runt sidorutorna
Dekorinlägg i dörrpanelerna
Dekorpaneler, Silk metal
List över handskfacket, Silk metal
Elinfällbara backspeglar med markbelysning och tiltfunktion vid backning
LED Varselljus, fram
Lacker: Samtliga lacker (metallic som tillval)
Klädsel: Linné Textil/T-Tec (Klädseln kan uppgraderas Läder)
Läderklädd ratt, mörkgrå med Silk metal
Panelinlägg: Shimmer Graphite Aluminium dekor inlägg Silk metal
Mittarmstöd bak med mugghållare och förvaringsfack
Regnsensor
Tröskeldekor fram
Ytterbackspeglar med LED-blinkers
Interiörbelysning i olika färger fram och bak, samt diverse interiöra belysningspunkter (bl.a läslampor bak)
Tiltfunktion på Momentum? Sedan när? Det finns inte på min utan står som tillval som endast kommer med om man valt elmanövreread förarstol. Någon som vet om det går att få via programvaruuppdatering?
av pergrein
Det har du rätt i... Jag kopierade texten från volvocars...

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av mstrandbo
Jeg har det på min Momentum, men så har jeg el. førerstol. Tenkte ikke på at det var derfor.
Användarvisningsbild
av Mawa71
pergrein skrev:Det har du rätt i... Jag kopierade texten från volvocars...

Mvh
Per
Jag har sett det där också. Spec:en verkat ha ändrat sig..
Jag har ju elmanövrerade stolar så jag skulle tro att det går att ordna mha programuppdatering. Ingen som vet?
av pergrein
Har du inget menyval att bocka för?

Mvh
Per
av perhall
Möjligen ingår LED om man köper Kinetic+xenon...? Det blir väl de strålkastarna då som har LED+xenon.
Har sett massor V40 utan xenon så det tycks vara vanligt med kinetic.
När du säljer bilen om 3-4 år får du kanske 2000 för bara xenon men 8000 för momentum och de flesta vill inte ha kinetic så tveksamt om man tjänar på det... däremot summum är inte lika vitkigt
PH
Användarvisningsbild
av Mawa71
pergrein skrev:Har du inget menyval att bocka för?

Mvh
Per
Nope, inte för tiltningen, bara för infällning vid låsning.
av vicster
Tilt-funktionen kräver minne, något som Volvo bara valt att skicka med, eller aktivera, vid köp av elman. förarstol. Därför krävs det att du köper antingen Momentum + elman. förarstol eller Summum-paketet för att få funktionen.

Fick detta förklarat när jag köpte min S60 II, men det finns ingen anledning att tro att det skulle vara annorlunda på V40 utan att samma förklaring håller vid :)

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]