Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

För ganska exakt ett år sen lämnade jag in min bil för ett byte av urtrampningslagret då det knackade och för ett tag sen har det börjat att knacka lite svagt igen. ska det vara så eller är det dåligt igen? allt är gjort en firma, gäller någon garanti?
/ Fredrik
Om lagret väsnas då du trycker ner kopplingen är det lagret som är dåligt. Knackar eller slamrar det då du inte rör kopplingspedalen kan det bero på att lagret åker fram och tillbaka lite. Det gör egentligen inte så mycket för funktionen. Min S60 D5 -02 har gått 42500 mil och urtrampningslagret har knackat i minst 25000 mil.
Vissa man växellådor knackar på tomgång. Undrar om det inte är det ni hör.
Det hörs inte i bilen, men utanför. Jag tror det har att göra med bottenstockens axialspel, den åker lite fram och tillbaka på tomgång. Volvo byte min låda på garanti av andra skäl. Orginallådan knackade, men inte den som sattes i i dess ställe. Volvo betraktade knackningarna som ett skönhetsfel. Det är ofarligt och föranleder ingen åtgärd.

Bytte tempgivare igen och även termostat och […]

Det är Service, riktigt bra hanterat av verks[…]

Det kan inte vara lågt bränsletryck de[…]

Lös jord i b230a

Om generatorn sitter på vänster sida om[…]