Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av umeboy
Hej!

Behöver byta starmotor på min xc90 och undrar om det finns någon som gjort det själv?
Sitter den krångligt till eller kan man byta ganska smidigt? Byte generatorn själv i fredas och nu rycker startmotorn.....ganska jämn kass kvalité volvo har.
Kollat på skruvat.se dom har en startmotor på 2.2 kw jag har inte hittat att det finns andra startmotorer så den bör passa! någon som vet?

Mvh Manne
Användarvisningsbild
av mhunter
Ser på kvitton att det bytits +startkrans på min bil. Pratade om detta med bekant som är volvomek, han såg ut som ett frågetecken och hade nästan aldrig hört talas om att de går sönder på xc90. Så vad hände med din, lade startm bara av el kuggar den mot kransen?
av umeboy
Den drar runt en liten stund sen är det som att startmotorn tappar kontakten med kuggkransen men jag tror mer på att det är selonoiden som håller på vara kass..släpper jag nyckeln och tar om så blir det samma visa.
När motorn är var är det inga problem utan mest vid kallstart då man måste gnugga ett tag för att få igång den,

Bytte tempgivare igen och även termostat och […]

Det är Service, riktigt bra hanterat av verks[…]

Det kan inte vara lågt bränsletryck de[…]

Lös jord i b230a

Om generatorn sitter på vänster sida om[…]