Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av taxi
Lycka till då!
Och ett förtydligande: det räcker med nyckeln i radioläget för felkodsläsning.
Och följ kalibreringsinstruktionen från Haynes, då ska det gå bra. Om det inte går bra så testa att sätta berörd klaffmotor i ett annat läge innan kalibreringsförsök.
Om du inte har Haynes så kan jag kolla proceduren i mellandagarna då jag kommer åt boken. Försök inte kalibrera enligt nån annan procedur, det gjorde jag och det blev bara strul.
Och ang fläkten, har du bytt kupefilter nyligen?
av Pinkelton
taxi skrev:Lycka till då!
Och följ kalibreringsinstruktionen från Haynes, då ska det gå bra. Om det inte går bra så testa att sätta berörd klaffmotor i ett annat läge innan kalibreringsförsök.
Om du inte har Haynes så kan jag kolla proceduren i mellandagarna då jag kommer åt boken. Försök inte kalibrera enligt nån annan procedur, det gjorde jag och det blev bara strul.
Ja kupé filtret bytte jag i augusti. Har en Haynes bok någonstans tror jag, ska kolla efter den.
Tack så mycket för all hjälp, återkommer med resultatet!
God Jul
av Pinkelton
taxi skrev:Lycka till då!
Kanske är en jätte korkad fråga, men hur för jag över proceduren som står i Haynes på OBD kontakten?
Var det stift 16 som va ström och 5 för ECC varpå femte stiftet jag anger styrkod 9-9-9?

Mvh
av Pinkelton
De felkoder jag får är
1-2-2
1-3-2
1-3-5
3-2-2
4-1-4
4-1-7

Kod 1-3-5= ingen signal från givaren för kylvätskans temperatur

Är det samma givare som visar "temp" på instrumentpanelen? Den mätarn går upp som vanligt så då borde den väll inte visa nått där heller :/ kanske är fel ute dock!
Sen hur löser man detta med "kortslutning till jord/12volt"
Användarvisningsbild
av taxi
Är det dessa koder som kom tillbaka efter radering?
Skriv vad de betyder också, så kan andra hjälpa till enklare.
Och ja, vad jag vet så finns endast en tempgivare till kylvattnet.

När det gäller behörigheten (kö[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Har problem med en 940 laddar kring 0.8 bar och ha[…]