Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 245an
Arne skrev:Har du i overdriven då du backar kan du rasera den på nolltid o du har otur.
asså så känslig bakåt?
använder bara den på 4an ;)
Användarvisningsbild
av Tungviktarn
Lägg knappen i serie med kontrollkontakten på lådan och driv relä via den så slipper du att av misstag ha i den på annan växel
av 245an
Tungviktarn skrev:Lägg knappen i serie med kontrollkontakten på lådan och driv relä via den så slipper du att av misstag ha i den på annan växel
visst hade de vart gött om man fick de att funka som orginal men nu blev det så här ;)
har iaf en lampa iknappen som lyser :D
Användarvisningsbild
av P1800
245an skrev:
Tungviktarn skrev:Lägg knappen i serie med kontrollkontakten på lådan och driv relä via den så slipper du att av misstag ha i den på annan växel
visst hade de vart gött om man fick de att funka som orginal men nu blev det så här ;)
Ja, lyssna på goda råd är ju rätt onödigt. Lycka till med bytet av växellåda inom kort. Det lär ju inte dröja innan du av misstag backar med OD:n tillslagen...
av 245an
P1800 skrev:
245an skrev:
Ja, lyssna på goda råd är ju rätt onödigt. Lycka till med bytet av växellåda inom kort. Det lär ju inte dröja innan du av misstag backar med OD:n tillslagen...
jo jag har lyssnat ock tagit till mig! men just nu känner jag att de får vara såhär tills jag fixat ett nytt relä å tar mig tiden att dra nya kablar
sen har jag även funderingar på att byta till m47

men detta är la inget å haka upp sig på? hade jag vetat hur man hade kopplat från början hade jag ju inte frågat å nu fick jag svar på min fråga och tips om hur jag kan å inte ska göra och detta tackar jag för :D
Användarvisningsbild
av volvo24579
om du kopplar kabeln som går till kontakten som känner av om 4an är i till jord så ska det nog fungera att få in od på alla växlar

Mvh volvo24579
av 245an
volvo24579 skrev:om du kopplar kabeln som går till kontakten som känner av om 4an är i till jord så ska det nog fungera att få in od på alla växlar

Mvh volvo24579
till + menar du la?
jag gjorde så att jag drog en kabel frånbatterit + till knapp inne med lampa i å sen ner till +på solinoden funkar utmärkt men man får ju in den på alla växlar
får lösa detta senare

min stora problem nu är att leta å koppla in fjärrlåset då det inte finns några låskolvar i dörrarna (igensvetsat/spacklat)
lite orolig när jag ställer bilen någon stanns utom hemma för låser jag bilen kommer jag ju inte in i den
Användarvisningsbild
av Tungviktarn
Kontakten för spärrläge ligger no och ligger i serie med od relä, dvs den tar kontakt med chassit (jord)
Att styra med minus minskar riskerna med kortslutningar...
Att leka med sånt man inte har kunskap om kan resultera i kabelbrand
av 245an
Tungviktarn skrev:Kontakten för spärrläge ligger no och ligger i serie med od relä, dvs den tar kontakt med chassit (jord)
Att styra med minus minskar riskerna med kortslutningar...
Att leka med sånt man inte har kunskap om kan resultera i kabelbrand
mycket sant de du säger därför man sätter säkring vid batterit :)
ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]