Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonah
Tack Andis... lite min tanke också att byta olja å filter så är de gjort oavsett skick på den nuvarande oljan och filtrerna.
Tack återigen för alla tips å råd.
Användarvisningsbild
av johnnype
Old KnotVillage skrev:Hellack m.m 115000:-
O.S.V...
Men hur kan en lackering kosta 115 000kr etthundrafemton tusen kronor?
av Jonah
vad kostar de sen att byta olja i växellådan för de är de första jag tänker göra... lr fixar man det ingreppet själv?

ps. grymt tacksam för alla svar å tips
av KnotVillage
Jackson75 skrev:Ok, men det är väl lite skillnad på att styla en bil och reparera det som går sönder ? :)

Förresten, vad är det för konstruktionsmiss som Yamaha gjort ?

Osmorda lager till balansaxeln.
av Gelis
Jonah skrev:vad kostar de sen att byta olja i växellådan för de är de första jag tänker göra... lr fixar man det ingreppet själv?

ps. grymt tacksam för alla svar å tips
Du fixar det själv.
Gör så här:
1. Åk och köp nya o ringar och den gröna låsningen till övre slangen på kylaren innan du börjar, dessa brukar gå sönder när man plockar bort slangen.
2. Du måste ha en slang, ca 2m som med fördel är transparant, slangen ska ha lika ytterdiameter som övre kylarstosens innerdiameter, jag lindade några var med teflontape (gängtätningstape) runt slangen så det blev bra passform i stosen.
3. Ta alltså bort den övre slangen i kylet vik den åt sidan och stoppa in den transparenta slangen i stosen, se till att den tätar och sitter stadigt. Stoppa ner andra ändan i en dunk, märk upp en linje på dunken vid ca 2 liter.
4. Starta motorn och dra växel väljaren genom alla lägen och tillbaka till P, stäng av motorn när oljan i dunken är på den uppmärkta linjen.
5. Fyll på lika mycket ny automat olja via lådansoljesticka som du pumpat ut ca 2 liter.
6. Töm dunken och upprepa 4 och 5 tills oljan är klarröd i slangen.
7. Kontrollera olje nivån när du tycker att du är färdig, går åt ca 10-14 liter beroende på hur skitig lådan är.
8. Montera nya o-ringar och låsning, sätt tillbaka slangen från lådan. Kolla att det är tätt.
av Jonah
tack för alla tips... ska kika på en imon så då får vi se om den är värd att köpa...
Hastighetsmätare 760

Är tyvärr inte sånt hjul i dessa m[…]

Löjliga priser XC70

https://www.tradera.com/item/1001/715984444/volvo-[…]

Bytte tändspole det första jag gjorde. I[…]

Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]