Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Peckham
Hejsan grabbar och tjejer!

Jag tänkte köpa mig en ny(begagnad) S60 och tänkte höra hur nöjda ni är ?
Det jag tittat på är en "Volvo S60 2,0T Momentum Introduktion -11".
Vad menas med Introduktion? Har det varit mkt fel på dem?

Ser fram emot era svar :)
Tack på förhand!!!

Mvh,
Peckham
av KarlE
Jag tycker att S60 är fenomenal. En riktigt bra bil. Skulle inte tveka att köpa den igen. Enda som jag är lite skeptisk till är Powershift-automatlådan. Jag har haft min i två år och inte haft något fel.
Användarvisningsbild
av crumpets
Introduktion är ett utrustningspaket. Du får lite mer lull-lull än i en vanlig momentum helt enkelt. Minns inte på rak arm vad det innefattade. En hyfsat välutrustad bil helt enkelt. 2.0T fick ingen superbra kritik eftersom den är ganska slö och ganska törstig, men är priset rätt är det förstås ingen dålig bil. Köper du från handlare tycker jag att du borde förhandla dig till bra rabatt eller helt subventionerad polestartrimning så man får 240 hästar istället för 203 med precis samma förbrukning. Då blir det ett vettigare val.
av Johannes1975
crumpets skrev:Introduktion är ett utrustningspaket. Du får lite mer lull-lull än i en vanlig momentum helt enkelt. Minns inte på rak arm vad det innefattade. En hyfsat välutrustad bil helt enkelt. 2.0T fick ingen superbra kritik eftersom den är ganska slö och ganska törstig, men är priset rätt är det förstås ingen dålig bil. Köper du från handlare tycker jag att du borde förhandla dig till bra rabatt eller helt subventionerad polestartrimning så man får 240 hästar istället för 203 med precis samma förbrukning. Då blir det ett vettigare val.
Stämmer 17´ Njord ingick i Momentum Introduktion!

Beställde själv ny S60 T3 Nordic i svart metallic och high performance stereo för 224000kr i november erbjudande från Volvo. Crumpets, det är svårt förhandla ner priset från handlare i kampanjer. Jag lyckades få med kompletta vinterhjul på alu-fälg & bagagematta utan kostnad. Tyckte det var bra pris utan lull-lull som jag inte har nytta av & försvinner i attraktionskraft redan efter något år (=tekniken går framåt) samt värderas knappt vid inbyte. Tycker även t-tec/textil i momentum är löjlig med annan färg och material på baksidan av stolarna. Annars är min bedömning efter testkörning att S60 är en kanonbil och rolig att köra med dynamic (sportchassi). Snygg är den också. Enda nackdelen är lastutrymmet som kan vara något för lite. Känns kvalitetsmässigt som Audi. Kör Audi A4 2.0 TDI nu. Har aldrig lyckas använda "övre" delen av motorns effekt. Peckman, du blir inte missnöjd om du köper en S60 ny/beg, men satsa på en mindre och effektivare motor. 2 liters bensinare kan precis om Crumpets säger vara väl törstig.
av Peckham
Tack så jättemkt för era svar :)

Den bilen jag var sugen på är såld nu så ja får leta vidare!!!

God Jul på Er alla!
Användarvisningsbild
av crumpets
Johannes1975 skrev:
Spoiler »
Det är absolut svårt att förhandla ner under kampanj, men! Detta var tal om begbil. De kan vara desto lättare ;) Men för en ny kampanjkära ar du helt rätt.
Användarvisningsbild
av johnse
Jag kör en S60 T5, den är riktigt rolig att köra och håller väldigt bra kvalitet än så länge. Den är rätt törstig och jag är rätt kass på att köra bränslesnålt. Snittar på runt 10-11l/100km, men så kör jag i huvudsak i stadstrafik.

Extra nöjd att jag valde till är jag över VOC, bränslevärmare och navigation. På minussidan är lastutrymmet (förstås), den lite udda lösningen med höger torkarbladsarm och segheten i Sensus.
av Johannes1975
Hallå johnse, sitter du på en manuell låda i din S60? Hur känns dynamic (sportchassit) som är standard? samt växellådan? Läste repotage det kan vara lite väl hårt spänt i fjädringen? Är det något du känns av? Berätta lite mer om nackdelen med höger torkarbladarm? Min S60 T3 är färdigbyggd med levererans till bilhandlaren v 2 enligt minvolvo.se. Beställde v 45...gick fort..volvo kanske har lediga resurser och lite att göra...God Jul allihop!!!
Användarvisningsbild
av Vojje
Skulle aldrig tveka på en S60 om den får dra 1480kg släp på B-kort.

Nu är det uppenbart att du hittar på.

Kan även fylla i, iom att TS hade Torx som up[…]

Jag bytte frihjulslager för några m&ari[…]

Det brukar vara plåtkonsolerna som rostar s&[…]