Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
HakanJ skrev:
joel80 skrev:Para: Jo, det finns väl en varning med det som efterfrågas är väl en nivåmätare så man ser hur mycket som finns.. Så man tidigt kan upptäcka t.ex ett läckage eller onormar förbrukning, utan att behöva vänta tills det är "för låg nivå".
Något jag missat tydligen?? Var finns den nivåmätaren i appen??
Jag har tydligen blandat ihop det! Under "instrumentpanel" finns det en flik som heter "Varningar". Jag var så säker på att jag hade sett det där.. Men kollar nu och då står det bara:
Servicestatus
Trasiga lampor
Bromsvätska
Däckstryck
Spolarvätska

Kollar alltså i Demo-läge.. Så t.ex däckstryck kanske inte alla har.. det är väl ett tillägg om jag förstått rätt.
Men där stod inte oljenivå.. vilket jag hade för mig det gjorde.
av para
joel80 skrev:
HakanJ skrev:
joel80 skrev:Para: Jo, det finns väl en varning med det som efterfrågas är väl en nivåmätare så man ser hur mycket som finns.. Så man tidigt kan upptäcka t.ex ett läckage eller onormar förbrukning, utan att behöva vänta tills det är "för låg nivå".
Något jag missat tydligen?? Var finns den nivåmätaren i appen??
Jag har tydligen blandat ihop det! Under "instrumentpanel" finns det en flik som heter "Varningar". Jag var så säker på att jag hade sett det där.. Men kollar nu och då står det bara:
Servicestatus
Trasiga lampor
Bromsvätska
Däckstryck
Spolarvätska

Kollar alltså i Demo-läge.. Så t.ex däckstryck kanske inte alla har.. det är väl ett tillägg om jag förstått rätt.
Men där stod inte oljenivå.. vilket jag hade för mig det gjorde.
Jag har dessa:
Servicestatus
Trasiga lampor
Bromsvätska
Oljenivå
Kylare
Spolarvätska

Och det är inte demoläget.
Användarvisningsbild
av HakanJ
Har 4st under instrumentpanel/varningar........
servicestatus
bromsvätska
trasiga lampor
spolarvätska

Kanske läge att docka om VOC i bilen då om inte allt kom med.
Användarvisningsbild
av joel80
Vad kan det bero på att ni har olika?? Kör ni Iphone eller android? Ni båda verkar ha MY12..
Någon som vet vad är det som gör så man har kylare och oljenivå eller inte??
Får min V70 den 3:e januari och det blir ju spännande att se vad man får för funktioner.. men vore ju kul att veta vad man "ska" ha så att man inte blir borttrollad av nån försäljare eller verkstadskille. :)
av zizou75
HakanJ skrev:Har 4st under instrumentpanel/varningar........
servicestatus
bromsvätska
trasiga lampor
spolarvätska

Kanske läge att docka om VOC i bilen då om inte allt kom med.

Jag har lika som dig ialla fall. Det kanske är olika beroende på vilken modell man har, dvs S/V 60, V70, XC90 osv. :?:

Jag har Iphone 5 (IOS 6.0.2)
av TasselT
joel80 skrev:Vad kan det bero på att ni har olika?? Kör ni Iphone eller android? Ni båda verkar ha MY12..
Någon som vet vad är det som gör så man har kylare och oljenivå eller inte??
Får min V70 den 3:e januari och det blir ju spännande att se vad man får för funktioner.. men vore ju kul att veta vad man "ska" ha så att man inte blir borttrollad av nån försäljare eller verkstadskille. :)
Vad ja vet så skiljer det mellan olika bilmodeller och årsmodeller vad som visas under servicestatus - dvs vilka sensorer som bilarna är utrustade med. Övervakning av däckstryck t ex finns bara i vissa få modeller.
Det har alltså inte att göra med om det är IOS eller Androidversion av appen man har.

/ TT
Användarvisningsbild
av HakanJ
Visst är det väl så, men det man undrar över är när bilar som min tex. som har elektronisk visning i instrumentet och saknar oljesticka inte har det i appen?
av riha
joel80 skrev:Jag håller med er båda!

Hoppas Volvo utvecklar VOC med fler funktioner.. och att det då ingår i de mjukvaruuppdateringar man gör vid service. Jag har inte fått min V70 MY13 än, så vet inte riktigt ännu vad jag saknar. Kommer ha bra användning av körjournalen och ser gärna den utvecklas. Webbgränssnitt för allt i VOC inklusive körjournalen känns nästan konstigt att det inte finns än! Varför inte integrera det med sin sida på minvolvo.volvocars.se?

Skulle också vilja ha möjlighet att kunna ställa in larmfunktion om bilen flyttas utan att min mobil samtidigt flyttas. Alltså om bilens GPS och telefonens inte är inom samma 500m radie samtidigt som bilen är i rörelse. Att telefonen, d.v.s jag, förflyttar mig från bilen ska såklart inte generera larm. :)

Skulle det inte vara för att man är tvungen att rucka på kameraövervakningsregler och en PUL hade det varit fint att kunna ta snapshots med backkameran och få i telefonen. Men så länge vi har någon personlig integritet kvar lär nog det inte bli verklighet.. vilket kanske är bra. :)

OCh om du kör hemifrån utan telefonen då? Att ha telefonen som referens känns rätt dumt, bättre i såna fall att ha nycklarna, om båda eller alla (extra nycklar) som referens och om ingn av dem finns med i bilen så skall det larma om bilen ändå rör på sig.
B230F går fett

Nu fick jag inga felkoder men senaste gången[…]

Jag vill hjälpa med ledtråd de som tr[…]

Byta servo XC60

Toppen, tack för svaret! Då kän[…]

Låsproblem passagerardörr

Kabelbrott i framdörr har haft samma problem […]