Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Jo frugan jobbar nu igen efter 15 månader av mammaledighet, och även hon mår bättre utav att komma hemifrån som timvikarie så som jag går till gymmet när hon inte jobbar.
Jag gick upp cirka 15-16kg under tiden vi väntade på att våran dotter skulle komma ut till våran värld,
frugan gick upp enbart 5kg under graviditeten :P .
Så jag har styrketränat i 13 veckor och nu har min "gravidmage" nästan försvunnit till 98%, och jag kommer att
fortsätta med träningen hela nästa år också då jag mår jättebra sedan man startade :) .
Brainy skrev:Har en likadan stol, bra val! Tar väldigt mycket plats men ska vara riktigt säker!
Vi är supernöjda med den, håller med om att den tar mycket plats men Amanda sitter som juten
i den och jag gillar bältena på den. Brukar bli jag i 99% av fallen som får spänna fast henne då frugan
inte orkar med att dra i snöret :) .
Nightmare89 skrev:Att träna e bra :D
Det är det, men jag undrar hur det kommer att gå med min kropp nu då gymmet
har stängt till början av januari och allt julmat som man kommer häva i sig..
Skulle ju i för sig kunna använda mig utav verktygslådan som är till bilen som hantel 8)
den väger ju 20kg och det är alltid nått :mrgreen:
teddysoft skrev:
Nightmare89 skrev:Att träna e bra :D
Det är det, men jag undrar hur det kommer att gå med min kropp nu då gymmet
har stängt till början av januari och allt julmat som man kommer häva i sig..
Skulle ju i för sig kunna använda mig utav verktygslådan som är till bilen som hantel 8)
den väger ju 20kg och det är alltid nått :mrgreen:
Ähh ut å byt bromsar!! sj ska jag ut nu å stå på en öpen parkering å slita i inredningen hehhe :-)-)
Det har varit lite dåligt med uppdateringar om bilen på senare tider då familjen tar upp väldigt mycket tid,
men igår så var jag upp till Borlänge till en vän.
Fixade upp bilen inför besiktningen som jag har bokat på Onsdag nästa vecka (skönt med ett avstånd till dom på 3min med bil ^^ )..

Tyvärr så blev det inga foton på detta arbete.

Det som blev fixat:
*nya bromsbelägg bak (fram var knappt slitna)
*demonterade oljereturröret från turbon och motorn för att byta dom två packningarna där som var helt slut (köpte volvo original för 43kr)
*motionerade upp okena i bak
*böt tändstift (köpte volvo original)
***samt så gick vi igenom hela bilen men hittade inga problem alls (utöver det som vi lagade) som besiktningan kan klaga på

Utöver detta så demonterade vi torkarbladet på vänster lyckta så nu är det tomt på båda sidorna, fyllde på kylarvätska då det som fanns kvar i var i bra skick, vi skulle också laga centrallåset på bakluckan men det gick inte då själva ärmen som motorn skjuter fram och tillbaka har av nån konstig anledning gått av på mitten och spräckt allt annat, försökte också kolla höger parkeringsljus som glappade men det var spräckt också, så i morgon skall jag gå ner till Volvo här hemma (5min gångavstånd) och handla lite 8) ..

Ska försöka få tag på svärmor min och låna garage så jag kan hissa upp bilen och tvätta bort all olja som turbon har spottat ut så snart som möjligt innan besiktningen.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Nope, tar man BE nu så är högst[…]

Kolla på insidan av fälgen om där […]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]