Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cbagling
Halloj,

Har nyligen köpt mig en v70 2.5FT R-Design -11 och har lite funderingar.

Jag har använt sök + google men hittar inget rakt svar på det jag undrar så ger detta ett försök.

1. Om jag har Xenon i halvljus och halogen i helljus original, vad har jag för helljus lampa då? H7 eller H9? Jag har "kurvljus" eller vad det heter om det spelar roll.

2. Kan jag köpa ett vanligt xenon-kit till helljuset utan att få fel meddelanden etc eller behövs det någon kringutrustning?

3. Kan jag se på något sätt att om jag har aut. nivåreglering? Knapp på instru.panel etc?

4. Finns det 45/35mm sänkning till en -11 v70? om ja, var hittar jag den?

5. Kan man få fram digital hastighet i instrumentpanelen som det man ser med farthållaren utan att ha den på?

Jag vet att svaren finns i andra trådar men som sagt så ska alla skriva en skoluppsats om svaren så om ni kan ge korta, raka svar är det kanoners! :-)-)
av kitco
3. Du har aut. nivåreglering, men det går inte att se. Alla R-design har det från fabrik

4. Det finns, men du kan inte endast byta ut fjädrarna utan måste även byta dämpare om du har nivåreglering vilket du har.

5. Nej

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?