Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JensR
När jag köper ny bil vill jag inte ha skakade inredning, men det är vad jag har fått, låter som det kommer från instrumenpanelen, fast när man bankar där lite så hörs det ingen, inte heller när man har fel växel i, men när man kör över lite ojämn väg så skorrar det, presis som det var något löst..suck..
av JensR
Jo jag har garanti, men garanti är inte allt. Först hade jag bilen inne på verkstad två gånger för att det inte kom någon värme, sen nu för att det inte fanns så mycket kylarvätska som det skulle, nu ska jag lämna in den dels för att det knarrar i inredningen och dels för att värmaren inte alltid startar.
av vicster
Tråkigt :( Låter tyvärr som att du fått ett måndags-ex, men se bara till att få allt löst så fort som möjligt. Är du inte nöjd så ska din handlare veta om det, och på lämpligt sätt se till att du blir det. Nöj dig inte med mindre, är mitt tips.
Användarvisningsbild
av Ante2
Bara att lämna in bilen och inte hämta den förän allt är fixat. Det kan du kräva!
Har aldrig varit några problem med sånt hos min ÅF.

När det gäller värmaren (On Call) så harr jag fått reda på via min ÅF att det har blivit en försäljningssuccé så dom hinner inte med att uppdatera systemet i den takt dom vill och då får tyvärr vissa bilägare problem.
av kidu
Innredningen "knarrer" litt dersom jeg kjører på isete humpete veier, som over fjellet. Men ikke til vanlig, foreløpig ihvertfall. Men i min kommer det fra passasjersiden.

Men min ble levert med vaskeriper og små riper bak dørhåndtak, den er inne hos et lakkverksted nå, skal hente den i morgen.
av JensR
Nu har jag haft inne bilen igen för att de skulle göra något åt min snäppande inredning, reparatören sa att han hade spänt instrumentbrädan. Jasså? För jag hann 10 meter så lät det värre än innan, gick in, han provkörde, han hörde inget....nähä..men så så..jo det var ju något där. Ska fixa den den 30:e igen...suck..det sitter vid vänster A stolpe och det låter värre än innan jag lämnade in den... Låter som det kommer därifrån man sätter P biljetten
Användarvisningsbild
av mobe
Bäst för dem att det inte knarrar i min när jag hämtar ut den om drygt någon vecka då kommer jag gå berserk!
Användarvisningsbild
av crumpets
Å andra sidan är det ju väldigt vanligt att ha garantiåtgärder på diverse småskit de första åren på en bil. Vill man ha en perfekt funkande bil är det en som redan gått igenom garantikarusellen man ska köpa. Inte sprak nytt.

Kolla plats 11 och 18 i bagaget. https://www.volvo[…]

D4 VEA dricker olja

Nu har jag allt klart för mig kring vad motor[…]

Misständningar Volvo S60 T5 2008

Har du fått spridarna testade? Alltså […]

Och en sak till: notis-ljudet från Google-a[…]