Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjena!
Efter att ha varit ute en lång natt med kompisar o sladdat lite grann så (inge tukt). Så stannade jag till på hemvägen o skulle byta låt, den går klockrent på tomgången. Helt plötsligt så började han pendla på tomgången sen dog han, dehär hände inatt så har inte hunnit felsökt. Bilen är inte ens nära och starta, så nu kommer frågan: Vad kan de vara? :D
Hahaha! Du har inte felsökt och vill att vi ska gissa härifrån. Du är jätterolig.Du får berätta vad som händer när nyckeln vrids. Går startmotorn men den tänder ej? Har du bensin i tanken? Får du gnista? Sitter alla tändkablar och slangar fast efter sladdandet. Har du sen 88 så har du felkodsläsare i motorrummet. Läs i info tråden högst upp här hur du kan ta ut felkoder då. Kan vara din hallgivare i fördelaren eller vevaxelgivare om du har en sån istället. Kan vara bränslerelät också eller varför inte spridarrelät på kylbehållaren eller varför inte din tändbox eller dåliga tändstift??? . Ska jag göra fler gissningar kanske? Skämt åsido,du får göra lite forskning själv och återkomma.
Senast redigerad av 1 sicnarf, redigerad totalt 0 gånger.
Kan det inte vara så enkelt som "soppatorsk". Min utombordare beter sig så när jag kör slut på bensinen på hösten. (Suzuki DF90, 90hp 4-takt med elektronisk insprutning)

Mvh
Lennart

Vårstädning idag :-)

emblemwraps -crome delete

Jag har den på min bil, ser bra ut. IMG_0[…]

Ja det är i andra läget som säkring[…]