Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
ER skrev:
grammse skrev: Hur kul skulle det vara om alla åkte runt med orginal styling :???:
Spelar ingen större roll, hellre det än att "alla" förstör bilarna med asfula och grotseka vingar/fälgar/kjolpaket/whatever som får dom flesta normala personer/resten av befolkningen att spy pga att dessa inte passar på bilen eller är avsedda för just denna bilen/personen i frågan saknar sinne för vad som är snyggt och vad som skär sig direkt.
Rätt detaljer, om än en liten originaldetalj är 1000ggr snyggare än en som sitter illa och ej är anpassad för bilen och sticker ut för mycket pga detta och inte passar bilens design.
Det är dom rätta delarna som i många av fallena är mer diskreta än dessa asfula delar och som är pricken över i:et för vilken bil som helst och i många fall höjer värdet till skillnad mot dessa asfula vingar/kjolar/delar som sänker värdet ofta mer än vad dom kostar i inköp.
F2F/2F2F-stil är redan ute om dedt ens varit inne någon kortare tid och den diskreta (original look)stylingen är inne. Det ända som man i slutändan inte förlorar på är diskret styling som håller mer än 1-2 sommrar innan man måste byta ut någonting pga att den är utdaterad redan.
Ser inget problem i att "alla" kör originalstyling för det går att kombinera den i oändligt antal variationer och färger innan det blir en i mängden. Detta gäller iof mest S60/V70N där det går att tynga ner bilarna med hur mycket originaldelar som helst ut som invändigt innan det finns 2 exakt likadanna för det är alltid något som inte är lika på två till synes lika bilar.
Skulle personligen inte bli ledsen om någon kopierade den stil man själv har för då vet man att det är fler som gillar den linjen, inte att man tänker att nu måste jag bygga om för att bli unik igen.
Skulle heller inte lägga ner så mycket tid på att bygga front/bakspoiler som ändå inte går att ersätta om den skulle stjälas av mindre interligenta personer eller skadan om man blir påkörd och f-bolaget inte kan ersätta den.

Att ingen kopiarar din stil kanske beror på att resten av befolkningen/ normala personer :roll: spyr över din kombination av detaljer 8)
Användarvisningsbild
av ER
grammse skrev: Att ingen kopiarar din stil kanske beror på att resten av befolkningen/ normala personer :roll: spyr över din kombination av detaljer 8)
Alla är vi olika som tur är och har olika smak och huvudsaken är att man själv gillar sin egen bils utseende även om vissa föredrar att totalförstöra bilens originallinjer helt.
Dom flesta som kopierar 2F2F/F2F-stilen har enligt mig även extremt dålig fantasi och dom struntar tydligen i hur illa saker passar ihop enligt mitt tycke till en bils design som kompetent folk med rätt utblidning lagt ner drösvis med tid på att ta fram och så kommer Villde Ville och totalförstör det hela när han från början kunde handlat en Subaru Impreza eller Evo 5:a istället för att förstöra en mer normal bil där dessa överstora vingar inte platsar pga att dom inte passar in i bilens design vilket originalstylingen gör och som smälter ihop med bilens sköna linjer och ev förstärker dessa utan att det blir överarbetat.

Har som sagt svårt för dessa överarbetade Impreza/Evo wannabeesmonster som inte ens kan svara upp till utseendet trotts 300hk under huven. Hellre tvärt om med massor av puver under huven och dagligt utseende med diskret styling än utseende framför pulver under huven. Då slipper man även att klåfingriga typer som inte kan skilja på ditt och mitt är och petar på ens bil utan att dom har på den att göra.
Användarvisningsbild
av Nexus
ER skrev:
grammse skrev: Att ingen kopiarar din stil kanske beror på att resten av befolkningen/ normala personer :roll: spyr över din kombination av detaljer 8)
Alla är vi olika som tur är och har olika smak och huvudsaken är att man själv gillar sin egen bils utseende även om vissa föredrar att totalförstöra bilens originallinjer helt.
Dom flesta som kopierar 2F2F/F2F-stilen har enligt mig även extremt dålig fantasi och dom struntar tydligen i hur illa saker passar ihop enligt mitt tycke till en bils design som kompetent folk med rätt utblidning lagt ner drösvis med tid på att ta fram och så kommer Villde Ville och totalförstör det hela när han från början kunde handlat en Subaru Impreza eller Evo 5:a istället för att förstöra en mer normal bil där dessa överstora vingar inte platsar pga att dom inte passar in i bilens design vilket originalstylingen gör och som smälter ihop med bilens sköna linjer och ev förstärker dessa utan att det blir överarbetat.

Har som sagt svårt för dessa överarbetade Impreza/Evo wannabeesmonster som inte ens kan svara upp till utseendet trotts 300hk under huven. Hellre tvärt om med massor av puver under huven och dagligt utseende med diskret styling än utseende framför pulver under huven. Då slipper man även att klåfingriga typer som inte kan skilja på ditt och mitt är och petar på ens bil utan att dom har på den att göra.
Nu är jag med på vad du menar :D . Såg en liten Honda crx eller vad f_n de heter i stan igår. bakvingen var högre än taket på bilen och luftintaget i frontspoilern skulle kunna "svälja"en nissan micra.

Jag ska sätta på "volvos" V I P kjolpaket på min v70-99. Tycker det är lagom diskret och utan att "störa" orginal stuket för mycket.

Mvh M
av Manzon
Gammal tråd, men den funkar ju ändå...

Vilken glödlampa i sidomarkeringen ska jag sätta in i min v40 Classic 2004? Vet hur man gör och så, men vilken glödlampa ska jag stoppa in? Eller ett förslag på en schysst diod gör ju inget heller :)

Mvh D

EDIT:
Hittade en sida där det står...
Men ändå: Någon som satt dit dioder? Tips på en bra sådan?
Användarvisningsbild
av MartinS
Manzon skrev:Gammal tråd, men den funkar ju ändå...

Vilken glödlampa i sidomarkeringen ska jag sätta in i min v40 Classic 2004? Vet hur man gör och så, men vilken glödlampa ska jag stoppa in? Eller ett förslag på en schysst diod gör ju inget heller :)

Mvh D

EDIT:
Hittade en sida där det står...
Men ändå: Någon som satt dit dioder? Tips på en bra sådan?
Orange W5W lampa skall du ha.

/Martin
Användarvisningsbild
av Nightmare89
ER skrev:

Jag kan hålla med dig till ens viss del MEN finns vissa bilar som behöver riktigt mycket styling för att bli bra! Tex så har s40 Fas 1 sjukt tråkig front så där behövs det något annat. MEN fas 2 har en sjukt snygg form om man slänger på sport läppen som är original. Min gamla bil var en s40 98 där hade jag kjolpaket å allt för att det skulle se bra ut. Nu har jag en s40 03 och kan lova dig att när jag drog på kjolarna på den såg det inte klokt ut just för att originalfronten var så jäkla snygg från början :-)-)
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]