Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av bizon
Hej, i dessa tider blir ju strålkastarna "rätt" skitiga. Har därmed upptäckt att strålkastartorkarna inte funkar, d.v.s. de står stilla, rör sig inte. Är det själva motorn som är kass då? Hur byter man den? Var köper man den?

...och när SKA de röra sig egentligen, helt i synk med vanliga torkarna eller? Och spola samtidigt?
av Candypig
Lossa blinkersen och ta sedan loss strålkastaren, sitter med 2 skruv bakom blinkers och, inte helt säker, 1-2 skruv bakom grillen.
Sen kan du lyfta fram alltihop och lossa motorn, "nya" får du nog köpa på skroten eller nån annan som skrotar sin bil.
Enligt mig den bästa strålkastar rengöringen som finns, dagens högtrycksspolning ger jag inte mycket för, det bara smetar ut skiten :lol:
av bizon
Candypig skrev:Lossa blinkersen och ta sedan loss strålkastaren, sitter med 2 skruv bakom blinkers och, inte helt säker, 1-2 skruv bakom grillen.
Sen kan du lyfta fram alltihop och lossa motorn, "nya" får du nog köpa på skroten eller nån annan som skrotar sin bil.
Enligt mig den bästa strålkastar rengöringen som finns, dagens högtrycksspolning ger jag inte mycket för, det bara smetar ut skiten :lol:
Förmodligen betydligt billigare och enklare än den gamla varianten dock :wink:

Tack för svaren, låter ju rätt troligt, får ta och göra detta när det blir varmare att stå och skruva :wink:

Vårstädning idag :-)

emblemwraps -crome delete

Jag har den på min bil, ser bra ut. IMG_0[…]

Ja det är i andra läget som säkring[…]