Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av S.t.r.a.n.D
Bewsfroe skrev:Om jag tolkar mailväxlingen mellan mig och Örebro bildiagnos rätt så ingår det Vida till kabeln. Verkar som dom byggt in Diceelektroniken direkt i OBD-kontakten helt enkelt.
Okej, det låter ju intressant. Kan ju vara värt nån extra krona för att slippa en extra låda och köpa från sverige med allt vad garanti och reklamation är (smidigare).
Den som köper den där får gärna lämna feedback på den...
av micklen
Skaffade en av dessa kina DICE.

Har lite problem att installera 2012 den på min W7 Ent burk.
Vad jag förstod tidigare i denna tråden är att man ska installera SQL separat att få det att fungerar.
Tips mottages gärna!

Nu till frågan.
Jag är spekulant på en ny bil en XC90 -07:a.
Vad kan jag kolla med denna DICEN?
Kan jag verifiera VIM nummer?
Hur får man fram ev. felkoder?

Kanske är rent självklart när jag har fått programmet att fungera.. tänkte bara förbigå.

//C
av Jonas_latt
På vilket sätt har du problem med installation?
När du får igång programmet så hittar den din bil själv sen går du bara in på diagnostig. Så har du tex felsök så tar den fram felkoderna som finns. Sen finns radera mm. Det tar ett tag att lära sig programmet bra
Användarvisningsbild
av milfshake
Ni som påstår att beställningar från ex Kina är billigare ska också beakta att det utöver frakt, tillkommer tullavgift + moms.
Användarvisningsbild
av wissel
milfshake skrev:Ni som påstår att beställningar från ex Kina är billigare ska också beakta att det utöver frakt, tillkommer tullavgift + moms.
Skitsnack, varken frakt eller Tullavgifter.
Användarvisningsbild
av Vojje
milfshake skrev:Ni som påstår att beställningar från ex Kina är billigare ska också beakta att det utöver frakt, tillkommer tullavgift + moms.
och böter :mrgreen:
av KnotVillage

Man beställer allt som gåvor under 10US och därmed gratis. Samma sak om man ska reklamera något.
Användarvisningsbild
av reo91
Som de andra säger så står det "Gift" på specen på paketet om man beställer från Kina, sen kan det hända att man får betala tullavgift + moms men det tar tullen här i Sverige hand om. De flesta gångerna så slinker det igenom.
Tror att om det är ett stort paket så kollar tullen upp vad det innehåller.

Har gjort detta väldigt mycket, beställer mycket saker från Kina just för att samma saker kostar för mycket här i Sverige :)
Användarvisningsbild
av milfshake
wissel skrev:
Skitsnack, varken frakt eller Tullavgifter.
Vill du ha mitt kvitto från DHL?
Googla annars.
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 241

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]

Lambdalampan lyser