Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag funderar på att köpa en begagnad XC60 och har noterat att vissa bilar har den lilla två(?)radiga displayen ovanpå instrumentbrädan medan andra inte har den. Värt att notera är att den verkar ha försvunnit helt från och med MY12.

Från början trodde jag att alla bilar med 5 eller 7" display saknade den lilla displayen, tills jag såg en bil med RTI och den lilla displayen. Så, vilka tillval gör att den lilla displayen "försvinner" och ersätts av något annat?
thobjo skrev:Jag funderar på att köpa en begagnad XC60 och har noterat att vissa bilar har den lilla två(?)radiga displayen ovanpå instrumentbrädan medan andra inte har den. Värt att notera är att den verkar ha försvunnit helt från och med MY12.

Från början trodde jag att alla bilar med 5 eller 7" display saknade den lilla displayen, tills jag såg en bil med RTI och den lilla displayen. Så, vilka tillval gör att den lilla displayen "försvinner" och ersätts av något annat?
Alla bilar från och med MY11B (dvs bilar tillverkade under andra halvan av modellår 2011) har den nya instrumentbrädan med Sensus-systemet. Är det en bil med "keps" har den alltså inte Sensus utan en svartvit skärm med 80-talsgrafik.
Fast "kepsen" är ju inte så tokig ändå. Det är ju lätt att se allt på den utan att ta blicken från körbanan.
Och vill du sätta en smartphone med GPS liggande (där skärmen sitter på Sensus) är det en bra lösning.
Om du inte har Sensus förstås, du är det ju en hel del nya funktioner där.
rojo8515 skrev:Fast "kepsen" är ju inte så tokig ändå. Det är ju lätt att se allt på den utan att ta blicken från körbanan.
Jag har bara kört ~1000mil i "sensusbil" men jag håller nog med om att det är enklare och mer lättarbetat i det äldre systemet som jag har i min XC60. Men det bygger ju på att man har RTI, annars set det ju helt sjukt ut med det tomma utrymmet.

/Martin
Byta tryckgivare turbo

Du får plocka ut luftfilter burken, losa p&a[…]

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&au[…]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=5[…]

Startar ej

Har en Volvo v60 2017 D4,ibland när jag tryck[…]