- mån 17 dec 2012, 09:31
Det lät inget märkbart från lådan när detta inträffade på nytt. Ingen smäll eller liknande vilket ju då är lite skumt, och kan ju vara så att något har satt sig pga smuts precis som du säger. Förstår jag dig rätt så har du lyckats lösa liknande genom att spola den och då lyckas få den att få i växlarna igen.
Priset för nytt ventilpaket på ca 14000 kr är det inklusive arbete? Nej det är väl säkert bara för delarna eller? Har jag förstått det rätt så kan de byta detta utan att ta ut lådan och därför är arbetskostnaden lite lägre jämfört med att montera ut hela lådan? Det är ändå ok jämfört med att köpa en utbytes/renoverad låda för 24000 kr inkl frakt och sedan arbetskostnad och olja på det med en totalkostnad av säkert upp mot 40000 kr. Frågan är om det bara är en chanstagning och så står man där fortfarande med en trasig låda efteråt trots nytt ventilpaket för ganska mycket pengar.
Ja man vet ärligt talat inte riktigt vad nästa steg är. Ska man ta den till Volvo för ny felsökning eller satsa på något annat direkt? :shock:
Priset för nytt ventilpaket på ca 14000 kr är det inklusive arbete? Nej det är väl säkert bara för delarna eller? Har jag förstått det rätt så kan de byta detta utan att ta ut lådan och därför är arbetskostnaden lite lägre jämfört med att montera ut hela lådan? Det är ändå ok jämfört med att köpa en utbytes/renoverad låda för 24000 kr inkl frakt och sedan arbetskostnad och olja på det med en totalkostnad av säkert upp mot 40000 kr. Frågan är om det bara är en chanstagning och så står man där fortfarande med en trasig låda efteråt trots nytt ventilpaket för ganska mycket pengar.
Ja man vet ärligt talat inte riktigt vad nästa steg är. Ska man ta den till Volvo för ny felsökning eller satsa på något annat direkt? :shock:
utan pga okunskap. Kanske skulle det aldrig gå att få igång den om oljan nu var bränd och så svart därför frågade jag. Finns det goda möjligheter så är pengarna en självklarhet att lägga ut på lite olja. Menar du att man är urbota dum om man inte provar att byta olja i den och på så sätt kanske kan få liv i den för någon tusenlapp så givetvis är jag den första att hoppa upp och jubla och prova.
- By Loke67