Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gammelsmurfen
Vad tror ni händer med DE paketen efter årsskiftet? Erbjudandet sägs ju gå ut till jul men å andra sidan sa man väl att det skulle avslutas redan ihöstas också!

Så frågan är om man ska slå till före nyår på en ny vagn eller kommer det nåt ännu bättre i 2013?
av dst02
Brukar väl va så att när en kampanj går ut kommer de en ny strax efter som är typ lika bra som den förra.
Användarvisningsbild
av joel80
Ska man vänta på "den bästa" kampanjen finns det risk att det aldrig blir en ny bil. Jag som väntar på en beställd DE försöker hålla mig från att kolla annonser nu. Vill inte bli bitter när jag ser att det plötsligt finns något mer prisvärt eller med mer utrustning. :)
av 5cylindrar
Själv går jag och väntar på V70 classic. De brukar ju inkludera all möjlig extrautrustning till ett förmånligt pris. Jag har inte hört något om denna men classic brukar dyka upp när modellen är till åldern kommen... och det är ju V70. Har vi tur dyker den upp under våren!?
av jpennerb
Kommer ingen classic nu till våren 2013. Första modellåret av V70II är MY08 och där första bilarna rullade ut på vägarna hösten 2007. Förra generation av V70N levde i ca 8år och dagens har varit på marknaden i precis 5år. Detta skulle inebära att classic versionen av V70II borde komma ut våren 2015 och V70III kommer ut på vägarna till hösten och får modelår MY16 sen kanske volvo väntar ytterligare med att lansera kommande V70. Billtillverkarna låter många modeller leva längre o längre men med flera facelifts istället.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Nja, skulle inte säga längre och längre, nästan tvärtom.
Har diskuterats förut. Ta 240 som ett exempel. Var det 20år den fanns?
Användarvisningsbild
av V9097
Gammelsmurfen skrev:Vad tror ni händer med DE paketen efter årsskiftet? Erbjudandet sägs ju gå ut till jul men å andra sidan sa man väl att det skulle avslutas redan ihöstas också!

Så frågan är om man ska slå till före nyår på en ny vagn eller kommer det nåt ännu bättre i 2013?
Nya erbjudanden kommer, var så säker. Däremot tycker jag personligen är Momentum DE är en av de vetttigare driver som Volvo kört, och det är inte alls säkert att det erbjudandet finns kvar efter nyår.
av Droopy
Som läget är för bla volvo idag kan vi nog räkna med fortsatta kampanjer, och goda sådanna.
av Malmstroem
Det är också fullt möjligt att man drar ner på produktionstakten ännu mer och därmed klarar av att hålla priset uppe. I USA vill jag minnas att Volvo hellre tog lägre volymer än lägre pris -- och därmed höll sig utanför rabattkriget.

Nu tror jag i och för sig också att rabatterna kommer att fortsätta -- men jag tror inte att de blir bättre.
av perhall
Variosboy skrev:Nja, skulle inte säga längre och längre, nästan tvärtom.
Har diskuterats förut. Ta 240 som ett exempel. Var det 20år den fanns?
Livscyklerna blev kortare, men har blivit längre igen. Gjorde en genomgång av det i en utredning för några år sedan och det är just så att livscyklerna har blivit längre igen med fler facelift.../PH

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?