Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tanderss
Hej,

Har ett problem med min Volvo v70II 02.
När jag vrider på tändningen på bilen, så får jag ett klickande ljud från förar dörren, och panelsatsen i dörren med elhissar osv funkar inte.
Det är nästan som det glappar, ljuset i panelen blinkar i takt med ljudet.

Ska man testa att byta en huvudsäkring eller måste man ta isär framdörren och titta?

Mvh
Tanderss
Användarvisningsbild
av Fisk33n
Skulle gärna vilja veta detta med, min dörr började så idag med 🤷🏻‍♂️ klickar ifrån panelsatsen. Öppnade upp och allt ser okej ut. Den höll på så, tills jag fick igång bilen. Någon som vet vad som kan vara felet? Säkring? Någon kabel mellan dörr och chassi?
Användarvisningsbild
av Clodwig
Hej. Jag råkade ut för ungefär samma sak i passagerardörren för ngt år sedan och det visade sig vara dörrmodulen som var kass. Jag lyckades hitta en bil på min lokala självplock som var tillverkad ungefär samtidigt som min och efter att ha satt i modulen från den bilen har det funkat u.a. Finns en tråd om det här:
viewtopic.php?t=149919
Hoppas det kan vara till hälp.
Användarvisningsbild
av Fisk33n
Clodwig skrev: tis 08 sep 2020, 09:12 Hej. Jag råkade ut för ungefär samma sak i passagerardörren för ngt år sedan och det visade sig vara dörrmodulen som var kass. Jag lyckades hitta en bil på min lokala självplock som var tillverkad ungefär samtidigt som min och efter att ha satt i modulen från den bilen har det funkat u.a. Finns en tråd om det här:
viewtopic.php?t=149919
Hoppas det kan vara till hälp.
Tack, efter att jag tyckte lite i kabelhärvor, blåst i kontakter m.m så fungerar den felfritt just nu. Men är skeptisk till att problemet var så litet/enkelt, då jag börjar bli van vid att denna bil ger mig huvudvärk och plånboksvärk😂

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?