Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nightmare89
V40sport skrev:
Variosboy skrev:Är inte M-testerna nedlagda?

Med tanke på vad många bilar det finns där ute så förstår jag inte varför man ens tänker tanken att forska vidare på detta objekt. Men det är ju jag det.
Jag googlade lite på M-test men det är lite svårt att se om det finns kvar.
Ett alternativ är att man låter Bilprovningen testa bilen.

Kanske nån ändå vill eller borde forska i just den här bilen, bara för att...
Är den skruvad så kan man ju undra: Till vilken nytta? Kör nån verkligen 3700 mil per år?
Möjligen att det körs många mil med bilens första ägare, men sen..?

Men, som sagts tidigare: Bäst är att testa och intervjua Laszlo och/eller Patrik i saken.
Våran 850 har rullat 28K vi e andra ägarna å den hade gått 2k när vi köpte den 98 *97år modell* Den har rullat nästan alla mil utomlands på våra bil semestra runt i Europa. så känns ganska konstigt ändå att en 03 ska ha gått så långt? varit taxi kanske?
av sotam
Reg nr är TSJ282. Bilen besiktigade i Norrköping med +30.000 mil och i år med 15780 mil i Helsingborg så jag misstänker att den förra ägaren bodde i Norrköpingstrakten.

Jag skriver inte ut namnet här men ni kan själva kolla ägaruppgifter och namn via reg nr. Han heter alltså inte Laszlo. Ägaren är inte heller folkbokförd i Sverige utan har bara ett s.k. samordningsnr. Efter att jag smsade ägaren och frågade när 14000mil-servicen gjordes har han inte svarat eller hört av sig. Jag misstänker att han förstår att jag nu vet att bilen är skruvad och helt enkelt struntar i att höra av sig.

Ska man kontakta blocket? Brukar de plocka bort annonser med mätarskruvade bilar?
av Uninium
Förmodligen såld,kolla i veckan så är det säkert nån stackare som köpt den utan att veta.Du som har regnr kan ju alltid berätta det för nya ägaren. Så kanske dom slipper ha en brusten kamrem tex.
av PTV
Tragiskt för en nybliven ägare naturligtvis men för den som haft bilen längre kan man ju sedan konstatera att å andra sidan så kostar ju ett kamremsbyte på Volvo med tillhörande vattenpump och spännrullar med extra allt annat lika mycket som dessa begagnade bilar idag ofta står i till salu värde så frågan är ju vad som är bäst.Renovera eller skrota vraket när det går sönder och köpa en ny likvärdig istället.
Användarvisningsbild
av MartinS
PTV skrev:Tragiskt för en nybliven ägare naturligtvis men för den som haft bilen längre kan man ju sedan konstatera att å andra sidan så kostar ju ett kamremsbyte på Volvo med tillhörande vattenpump och spännrullar med extra allt annat lika mycket som dessa begagnade bilar idag ofta står i till salu värde så frågan är ju vad som är bäst.Renovera eller skrota vraket när det går sönder och köpa en ny likvärdig istället.
Du borde nog byta verkstad, eller så får du skilja på en upprostad 96:a och en 03-04:a...

/Martin
Felkod B5

Jag har inte läst eller hört om nå[…]

Luftkudde domkraft

Stämmer,finns olika varianter.vilken är […]

Ljud vid kallstart

Nedan länk med teknisk journal (TJ 36734.2.0)[…]

Det finns för- och nackdelar med alla system.[…]