...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Traktorer och annat har krav på sin belysning om dom ska jobba i trafiken, både kring ljusstyrka och vinkling av arbetsbelysning och övrig synbarhet. Ska dom inte jobba i trafiken så ska arbetsbelysningen vara släckt helt enkelt.
Men problematiken ligger mest i två saker.
1/ Vägkameror bryr sej inte..
2/ Dom få icke mekaniska poliserna som finns kvar har inte en susning om vad som gäller paragrafmässigt och då låter dom hellre bli än att göra det sunda.
Det är nämligen inte alls förbjudet att stanna någon för att påpeka att belysningen är olämpligt injusterad eller liknande.
Tycker en polisman att det är bländande så är det den observationen som gäller.
Det har sagts förr, men det tål att sägas igen: Skulle vilja ge en rejäl känga till de som far iväg med bilen full av snö :x Allra helst de som bara har en liten glugg på vindrutan och inte ens bemödat sig med att borsta av belysning både bak o fram :evil: Kom i fatt en sådan idiot i går kväll som låg och masade i max 40, snön hängde som ett draperi över hela bilen, tur man har uppgraderat helljuset med xenon säger jag bara....
Användarvisningsbild
av Funk
kebabpizza skrev:Det har sagts förr, men det tål att sägas igen: Skulle vilja ge en rejäl känga till de som far iväg med bilen full av snö :x Allra helst de som bara har en liten glugg på vindrutan och inte ens bemödat sig med att borsta av belysning både bak o fram :evil: Kom i fatt en sådan idiot i går kväll som låg och masade i max 40, snön hängde som ett draperi över hela bilen, tur man har uppgraderat helljuset med xenon säger jag bara....

Han såg väl inte det för all snö i alla fall..

/Thomas
umekille> Ja, det får man verkligen hoppas, fast det är ett alldeles för lindrigt straff (enligt mig iaf).

Ang. varningstriangel: och de som tycker att 5m bakom bilen är ett tillräckligt avstånd...
  • 1
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 552

verkar vara fastlödd till srs lampan. Se bil[…]

Hjullager

Hej, ska byta hjullager bak på min V70n AWD […]

Hej nej den ger ingen felkod.

Brainys V60