- lör 15 dec 2012, 22:37
Hej allihopa, har stött på ett problem. Fot ur och handlade idag och märkte att bromsarna på bilen betedde sig lite konstigt, just när jag rullar in på parkeringen så tänds varningslampan (!) på instrumentpanelen. Efter att jag parkerat och klivit ut från bilen så känner jag en lukt av brända bromsar. Går då runt bilen och känner på varje hjul och kommer fram till att höger bak är riktigt varmt, fräste bara när det kom snö på fälgen etc.
Tar lös fälgen och märker att oket sitter kloss mot skivan även att det runnit fett/olja från navet ner på bromsskölden.
Hade problem tidigare med att det levde om som en stenkross från bakredelarna av bilen, men verkade vara is som bildas i fälgen och som sen skrapar mot bromsoket, men börjar fundera om det verkligen var det.
Mvh Tim!
Tar lös fälgen och märker att oket sitter kloss mot skivan även att det runnit fett/olja från navet ner på bromsskölden.
Hade problem tidigare med att det levde om som en stenkross från bakredelarna av bilen, men verkade vara is som bildas i fälgen och som sen skrapar mot bromsoket, men börjar fundera om det verkligen var det.
Mvh Tim!