Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av betterlead
Vår är på steg 7 sedan en vecka. Planerad lev.tid pendlar mellan V52 och V1.
Kanske mellandagarna här också...
Användarvisningsbild
av TobbeL
Frågan jag kom att tänka på nu är ju om man vill att den dyker upp i mellandagarna eller om man ska vänta med att hämta ut den. Jag antar att man blir tvungen att betala för hela december (1995:-) trots att man hämtar ut bilen den 28/12 eller har någon hört något annat? Vete tusan om det är värt de pengarna när man ändå inte kommer behöva två bilar över nyår.
av therep
Skulle gissa på att du får betala någon slags interimshyra, alltså för dagarna fram till månadsskiftet. Därefter börjar de 24 månaderna ticka på.
Användarvisningsbild
av betterlead
TobbeL skrev:Frågan jag kom att tänka på nu är ju om man vill att den dyker upp i mellandagarna eller om man ska vänta med att hämta ut den. Jag antar att man blir tvungen att betala för hela december (1995:-) trots att man hämtar ut bilen den 28/12 eller har någon hört något annat? Vete tusan om det är värt de pengarna när man ändå inte kommer behöva två bilar över nyår.
Jag är inte 100 % säker, men leasing brukar fungera från startdag och t ex 36 månader framåt. Start som exempel den 20/12 och din första avgift blir beräknad över ca 1 o 1/3 månad. Sedan per varje hel månad i 22 månader och till slut för de resterande 20 dagarna. Ungefär på så vis.
Användarvisningsbild
av Guligan
Det här avtalet lär ju hamna hos Volvofinans. Om inget annat avtalas med din ÅF så faktureras leasingavgiften per kalendermånad. Therep har rätt i att man får betala "interrimshyra" för tiden fram till leasingavtalets startdatum som alltså oftast är den första i månaden. Obs att om du TobbeL hämtar ut bilen t.ex. den 2 januari så blir leasingavtalets startdatum den 1 februari. I praktiken har detta ingen större betydelse, du skjuter fram betalningarna något om du väntar över årsskiftet.
Användarvisningsbild
av TobbeL
Så länge det är interrimshyra så är det ju hanterbart för då betalar man ju ändå i proportion till hur mkt man hinner använda bilen. Möjligt att jag blandade ihop det hela med tjänstebilsregler, jag vet att jag läst någonstans att man får pröjsa för en hel månad trots att man hämtat ut bilen i slutet av månaden men jag minns inte var. Får kolla läget med säljaren när han hör av sig och säger att bilen är framme. Tack för all info iaf. :)
av Lövet
Förmånsvärde betalas för hel månad även om du inte har tillgång till bilen hela månaden.
Användarvisningsbild
av joel80
Men på en privatleasing som det här gäller är det såklart inget förmånsvärde...
av Lövet
Absolut inte
Användarvisningsbild
av TobbeL
Precis. Det var förmodligen förmånsvärde jag tänkte på då jag har haft lite diskussioner ang. tjänstebil på annat håll, men det var ju bra att få det bekräftat att det inte var samma sorts regelverk i det här fallet. Då får man väl hoppas att bilen dimper ner så snart som möjligt då.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9
AC fungerar bara på en sida

AC:n kyler såvitt jag vet (åker P80) a[…]

Framvagnsbalk Volvo 240

Vad jag har hört så accepterar inte bi[…]

Jo det är samma på alla 940 men tidiga […]