Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sotam
Hej
Letar efter en v40 fasII och har sprungit på några mer eller mindre tveksamma exemplar sett till skick jämfört med miltal. Varning för denna bil som besiktigades under 2011 med över 30.000 mil på mätaren och säljs idag med dryga 15.500 mil http://www.blocket.se/helsingborg/Volvo ... =23_11&w=1 Bilen kan möjligen fortfarande vara i bra skick men säljs ju med felaktig info.

I min enfald trodde jag att det var mest importbilar som skruvades för att de är svårare att spåra. Verkar vanligare än man tror att v40 skruvas? Är i och för sig ett bra tecken på bilens kvalitet om det knappt går att känna skillnad på en som gått 30' mil jämfört med 17-18' mil.
av Eirike93
Visst kan man se skillnader på 30K och 15K, slitage på förarstol, ratt, osv är ju sånt som kan visa att bilen gått längre!

Besiktningen kan ju ha skrivit in fel milantal också?
av sotam
Nä, bilen ser fin och fräsch ut, särskilt med tanke på miltalen! Men det var säljarens något märkliga sätt att svara på frågan om kamremmen var bytt som gjorde att jag blev misstänksam. Enligt säljaren byttes kamremmen vid 14.000 mil och jag försökte kolla upp det via Volvo. Fick tag på en verkstad som kunde bekräfta att något kamremsbyte aldrig gjordes vid 14.000 mil, varpå mekanikern sen frågade om bilen stått stilla länge för 14.000mil-servicen gjordes 2006! Jag fick till slut besiktningsprotokollen från 2011 (besiktning och ombesiktning) och mätarställningen på ombesiktningen var 309.579 km. Är det ett skrivfel har besiktningen skrivit fel två ggr...
Användarvisningsbild
av MartinS
Vad sa säljaren när du konfronterade honom?
Användarvisningsbild
av V40sport
Ser man till skicket så känns ju 15000 närmare, eller så är den ovanligt välskött/rekondad. Fast det där med besiktningen får mig att undra.
Bilen skulle egentligen tas till en M-station eller motsvarande och checkas upp ordentligt. Borde säljaren kunna gå med på.
30000 mil brukar synas och kännas.

Skumt.
Användarvisningsbild
av MartinS
Hur kan ni avgöra skicket genom att titta på ett par bilder? Alla nytvättade bilar ser bra ut i det dåliga ljuset.

Dessutom finns det ju inte en enda bild på inredningen.

/Martin
av xerys2012
MartinS skrev:Hur kan ni avgöra skicket genom att titta på ett par bilder? Alla nytvättade bilar ser bra ut i det dåliga ljuset.

Dessutom finns det ju inte en enda bild på inredningen.

/Martin
Precis.

den har väl legat ute på motorvägen o plöjt och tygklädsel e väl inte lika känslig som skinnklädseln.

Ni som kollat upp den och har reg nr, kan ni inte slå tidigare ägare en signal och stämma av med honom hur långt den gått när han sålde den?
Hur länge har "Herr Laszlo" ägt den?

Fan alltså, blir så jä*la förbannad på dessa taikons som försöker blåsa folk.

Kontakta blocket du som hade besiktningsprotokollet och de dem polisanmäla honom!

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]

DRL problem

Beter sig strålkastaren likadant om du anv&a[…]