Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mange69
Samma problem. Kör också med Enter. I min förra bil en Audi A4 -07 så kunde man sänka känsligheten med mjukvaran hos verkstaden, men det kunde inte Volvo göra. Har inte provar tejp pga dåligt minne... :???:
Användarvisningsbild
av smygaren
Tjenare!
-20° i Skåne idag på morgonen, kallt!!

Jag har också problem på min 08:a med att larmet löser trotts att kupevärmaren står på passagerar golvet och blåser under passagerar stolen.

Har ännu inte kommit på nån lösnig då det nu bara hänt 3 gånger men räcker det inte med att man trycker på knappen
för "Begränsad larmning", den bredvid knappen som man trycker av backsensorerna?

Detta ger kanske inte samma funktion?

Jag har inte upptäckt funktionen i menyn men ska undersöka den i kväll och se.

Mvh och ha en god jul!
Smygaren
Användarvisningsbild
av gundj
poseidon skrev:Den knappen har inte jag...
Och inte jag heller :-(

Följdfråga, om man tejpar sensorn i taket, kan man då lämna hunden i bilen med larmet på utan att det går igång?
av Ibanez
Larm + Hund i bilen.
Jag har inte testat det, jag läste något om att det finns ett litet "sensorgaller" på takbelysningens baksida "bakåt i färdritningen" (där jag har tejpat för det som pekar framåt) borde fungera detta med hund on man tejpar bägge två?
Jag har själv hund och det går fort att "missa" knapptryckningen" när man kliver ut o in + låser bilen. För mig i Norrland med få inbrott i originalvolvo (utan stöldbegärlig egendom i bilen) så är det en billig o bra lösning.. Jag skall testa genom att tejpa bägge två galler, sitta i bilen + larma, vänta tills dörrlåset aktiveras "efter 5-10sek" sedan vifta på med armarna..
Användarvisningsbild
av MartinS
apersson850 skrev:Nyare bilar har inte den knappen. Nu är det menysystem i Sensus som gäller.
Eller menysystem pre-sensus.

Knappen begravdes väl samtidigt som "V70N plattformen" gick i graven.

/Martin
Användarvisningsbild
av P1800
Det är bara för dåligt att det först kan bli så här över huvud taget. Hur skrev man spec:en till mjukvarukillarna och hur validerades funktionen. Sedan att man inte utan kostnad tillhandahåller en lösning på detta problem. Må vara tejp på sensorn...

En Volvo ska väl om något klara svenska vinterförhållanden?!
Användarvisningsbild
av smygaren
Jag har en MY08 , inte V70N och den har en knapp för att avaktivera rörelse kännaren för larmet i kupén.

Vet någon föresten om larmet känner av : värme, tryck eller rörelse??

Smygaren
Användarvisningsbild
av MartinS
smygaren skrev:Jag har en MY08 , inte V70N och den har en knapp för att avaktivera rörelse kännaren för larmet i kupén.
Ok, då var jag fel ute. Trode V70II var samma som XC60 pre-sensus, där det görs i menysystemet.

/Martin
Köpa Autoplugin Therminal

@RobinH , Hej Robin, jag vill gärna kö[…]

Det är en sådan jag menar. Men den jag […]

Nja, slangen i sig är inte så böki[…]

Dörrlås under vintern.

Hej, Har en XC60 B5 som rullat 3000 mil, års[…]