Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gundj
I vår v70 2,5 FT -09 envisas larmet med att utlösas när jag sätter in kupevärmaren och klämmer kabeln i dörren.
Jag ska sätta in ett uttag för värmaren vid tillfälle men frågan är om larmet utlöses av föäkten eller kabeln i dörren?

Följdfråga, är det krångligt att dra in en kabel från ordinarie motorvärmarkabel?
av Mwi
Jag stänger av rörelsesensorn på larmet, det tråkiga är att man får göra det varje gång i menyn när man stänger av motorn.
av Ibanez
Hej på er.
Jag är "ny" på forumet men är naturligtvis ägare av en Volvo V70II 2,5FT, 2009.
Har en del kunskaper inom motorfordon och i och med att jag äger en Volvo, så skall jag försöka dela med mig av dom erfarenheter jag har eftersom.

Angående larm och kupévärmare så är det en kille på forumet (tror jag) som lösta det på ett bra sätt (jag har själv gjort detta).
Om du tittar mitt på innertaket så ser man ett typ av "litet galler" som pekar mot färdriktningen, ta en genomskinlig tejp och tejpa för den.
Syns knappt och du slipper "falsklarmen" från kupevärmaren.
av AndS
Mwi skrev:Jag stänger av rörelsesensorn på larmet, det tråkiga är att man får göra det varje gång i menyn när man stänger av motorn.
Vet inte om jag missuppfattar dig, men du kan ställa in i menyn så att du får frågan varje gång som du stänger av bilen om du vill ha nedsatt skydd, vilket visas i displayen och då trycker du endast på "Enterknappen". Gör du inte det så är det fullt larmat.
av Mwi
Lite missuppfattning är det jag menade :oops: ”Enter” knappen men skrev meny. Lite jobbigt är det :( måste trycka enter innan man plockar ur nyckeln och försöka lära frun när hon lånar bilen.
Användarvisningsbild
av poseidon
StefanN skrev:Larmet löser av fläkten om den riktas åt fel håll. Jag har min ligger under ena stolen för att det ska funka. Finns en ombyggnadssats för sensorn men den kostade runt 1000:-
2000 när jag frågade i höstas. De kunde dock inte garantera att de funkade efteråt.....
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Nackdelen med att tejpa igen sensorn är att du därmed alltid har ett avaktiverat kupelarm. Jag använder också enterfunktionen de gånger jag kommer hem och parkerar bilen. På jobbet vill jag ha kupelarmet aktivt.
av Ibanez
Helt rätt att det påverkar/försämrar kupélarmet, jag bor i Norrland och är inte direkt orolig för inbrott i en original volvo.
Men självklart så försämrar man någon "tänkt" funktion i bilen, som säkert är noga uttänkt av några utvecklare/tekniker på Volvo med denna typ av "modifiering".
Jag tog den "enkla!" vägen med tejp och är supernöjd att inte behöva trycka på knappen varje gång jag lämnar bilen. Har en motorvärmarstolpe med timer som startar motorvärmare/kupévärmaren på jobbet. Jag finns långt ifrån bilen, den stod o larmade flera timmar för att jag "glömde" själva knapptryckningen. Nu med tejpmetoden så blev det kanonbra.
Köpa Autoplugin Therminal

@RobinH , Hej Robin, jag vill gärna kö[…]

Det är en sådan jag menar. Men den jag […]

Nja, slangen i sig är inte så böki[…]

Dörrlås under vintern.

Hej, Har en XC60 B5 som rullat 3000 mil, års[…]