Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
Hedin bil marknadsför privatleasing till Renault Clio för drygt 2.300 kr/månad för ett treårsavtal. Rätt stor skillnad jämfört med 1.990 för en V40... Grattis till alla er som lyckades få en av dessa V40-bilar!
Användarvisningsbild
av TobbeL
specos skrev:Ni som nappade....skrivit avtal än och kan bekräfta att det var 1995/mån (+ skatt, försäkring, vinterdäck(?)) samt när sker leverans?
Jag har inte skrivit på något avtal men enligt säljaren så är ordern lagd och leverans ska såvitt han kunde få fram ske ett par veckor innan jul. Jag var lite nyfiken eftersom jag inte skrivit på något så jag ringde upp honom efter ett par veckor och ställde frågan och då fick jag det till svars.

Däremot så säger ju uppgifterna tidigare i tråden att de inte byggs förrän v51 så man får väl se vad som händer, lite svårt att leverera en fabriksny bil innan den är byggd såvida man inte köper den på IKEA.

Vinterdäck ingick inte i erbjudandet så det får man kirra själv, men det hade jag redan en lösning på så det gjorde mig inte så mycket.
Användarvisningsbild
av Guligan
Det kom för övrigt ett nytt s.k. erbjudande från Bilia ganska nyss där man erbjöd privatleasing på V60 Nordic för 3.895 kr/månad. Ok, då ingår service samt vinterhjul, men det är alltså nivån under Kinetic, samt att det var ett 36-månadersavtal...

Grattis återigen ni som klippte till på V40-erbjudandet!
av umekille
Guligan skrev:Det kom för övrigt ett nytt s.k. erbjudande från Bilia ganska nyss där man erbjöd privatleasing på V60 Nordic för 3.895 kr/månad. Ok, då ingår service samt vinterhjul, men det är alltså nivån under Kinetic, samt att det var ett 36-månadersavtal...

Låter dyrt Leasa en bil....för runt 30-40tusen/år i bilkostnader
får man en skaplig beg. bil inkl.servicereparationer och däck billigare.
Gav 15 för min 745-92 för 6år sen Totalt med service däck mm. ligger
jag inte ens nära 30 sammanlagt.
Användarvisningsbild
av TobbeL
umekille skrev:Låter dyrt Leasa en bil....för runt 30-40tusen/år i bilkostnader
Men att jämföra en över 10 år gammal begagnad bil med en sprillans och peka på att den nya bilen är dyrare är ju en lite haltande jämförelse. De som leasar gör det för att de vill ha en ny bil utan problem som de kan släppa när leasetiden är slut, det är ju självklart i majoriteten av fallen att en ny bil kostar mer än en som är 15-20 år äldre. Samma sak gäller när man köper nya bilar, varför ska man köpa en ny Volvo för 300-400k när man kan köpa en 940 för 5k? Förmodligen för att man ser ett mervärde i den nya bilen och anser att det är värt mellanskillnaden.

Sen kanske just det aktuella erbjudandet för 3895 inte är världens mest förmånliga, det kan jag hålla med om.

Jag har själv haft en 740 och det var väl varannan månad det var någonting som gick sönder. Min nuvarande V40 har saker gått paj på ungefär en gång per år och med den nya som är på ingång hoppas jag slippa allt sånt helt och hållet under leasetiden.
Användarvisningsbild
av Guligan
umekille skrev:
Guligan skrev:Det kom för övrigt ett nytt s.k. erbjudande från Bilia ganska nyss där man erbjöd privatleasing på V60 Nordic för 3.895 kr/månad. Ok, då ingår service samt vinterhjul, men det är alltså nivån under Kinetic, samt att det var ett 36-månadersavtal...

Låter dyrt Leasa en bil....för runt 30-40tusen/år i bilkostnader
Yes, men mindre än 24.000 kr per år för en ny V40 tycker jag är prisvärt.
Betänk att bara räntekostnaden utför en bra del av den pengen.
Användarvisningsbild
av TobbeL
Senaste informationen jag fått nu är att bilen är tillverkad och att den bör anlända om ca 2 veckor. Får väl se om man har sån tur att den dyker upp i mellandagarna då. :)
Användarvisningsbild
av Mawa71
TobbeL skrev:Senaste informationen jag fått nu är att bilen är tillverkad och att den bör anlända om ca 2 veckor. Får väl se om man har sån tur att den dyker upp i mellandagarna då. :)
Vår bil stod hos handlaren mindre än en vecka efter det att den hade levererats. Du kanske rattar nytt redan till (h)jul... :wink:
Användarvisningsbild
av TobbeL
Mawa71 skrev:
TobbeL skrev:Senaste informationen jag fått nu är att bilen är tillverkad och att den bör anlända om ca 2 veckor. Får väl se om man har sån tur att den dyker upp i mellandagarna då. :)
Vår bil stod hos handlaren mindre än en vecka efter det att den hade levererats. Du kanske rattar nytt redan till (h)jul... :wink:
Man kan ju hoppas. Den enda infon jag fick var att den tillverkats, så den kan ju faktiskt dyka upp redan imorgon om man har tur. :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9
Framvagnsbalk Volvo 240

Upptäckte att framvagnsbalken är trasig[…]

Jag blev insåld på Tershine så j[…]

@batmac , Inte illa alls och den ser ju bra ut- M[…]

V90 Meka själv