Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av xoxid
Hej, jag har googlat lite men behöver mer hjälp... i min volvo 940 så har jag problem med fläkten som går in i kupen... ibland eller till och från så hör man ett gnistrande ljud ifrån fläkten... som någon slags rem slirar så jag trodde de va remmarna i motor så köpa nya och fick dom installerade... men ljudet finns fortfarande kvar? någon som vet va de kan vara? eller hur man fixar de?

Mvh Håkan
Användarvisningsbild
av lennarte
Torra och lite glappa bussningar i fläkten. Det finns inga reservdelar att köpa. Man kan "ta isär" fläkten och smörja upp bussningarna, men det blir inget "bestående". På min (745 -88B) höll det c:a 1 1/2 år och började låta nu igen lagom till kylan. Fläkten är inte så svår att byta (kostar c:a 1100:-), sitter bakom handskfacket (i alla fall på 745-an). Är man tillräckligt "proffsig" kan man tillverka nya bussningar, men det lönar sig nog inte att "leja bort" det.

Mvh
Lennart
Billyftar på OKQ8 borttagna

Jag har en kusin som har två lyftar och en g[…]

Den stora annons-tråden

Jösses. Nog för att man har en 850 med h[…]

Du har det ena eller det andra. Själv kö[…]

Hej! Har detta typ av blåsande missljud som […]