Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Desmodue
gsson skrev:Uppar en gammal tråd då jag har sett till att bli volvo-fri.

Om en månad blir det en i40 sport istället. Med förhoppning om att slippa en bil som hellre hänger på verkstan än i trafik!

//Gsson
Som sagt var, Saabs verkstäder hade mycket att lära. En trist kombination för en bil med massor av fel att dessutom ha inkompetenta och kundovänliga verkstäder. Till Bilia Limhamn är det ju som att komma till paradiset till.
av dissonans
Nu hamnar jag OT här, men att dra alla Saabverkstäder över en kam på det sätter är väl inte rättvist? Jag har kanonerfarenheter av både Fribrocks i Ängelholm och (speciellt) Bil & Traktor i Hörby.
Om man upprepade gånger kör tillbaka till en verkstad (oavsett märke) som man är missnöjd med får man väl skylla sig själv?
av Krakus
Volvo är ganska enkel att laga. Stor fördel. Och med jagrullar är inget omöjligt!
av Desmodue
dissonans skrev:Nu hamnar jag OT här, men att dra alla Saabverkstäder över en kam på det sätter är väl inte rättvist? Jag har kanonerfarenheter av både Fribrocks i Ängelholm och (speciellt) Bil & Traktor i Hörby.
Om man upprepade gånger kör tillbaka till en verkstad (oavsett märke) som man är missnöjd med får man väl skylla sig själv?

Nu bytte jag ju runt på olika verkstäder i sydvästra Skåne så Saab borde verkligen haft lite bättre uppföljning på sina märkesverkstäder.
De Saab 9-5 som jag har haft var ofantligt dåliga jämfört med Volvon och frugans Skoda. Jag har haft ett tiotal Sabbar i mitt liv.
av dissonans
Jag har haft/har knappt 10 Saabar, varav två og9-5or. Båda rullade utan problem den tiden jag ägde dem.

Dock håller jag med dig om att Saab definitivt borde följa upp hur nöjda kunderna var/är.
Användarvisningsbild
av Brainy
svendufva skrev:Än så länge befriande krångelfritt att köra NG 9-5 :D
Härligt att höra, rullar sedan 2 veckor tillbaka en i familjen (svärfar)
NG 9-5 -11 tid04 vector pilotpaket. Han trivs med den.
av crille59
Läste om problem med BLIS, nu (vinterhalvåret) har jag märkt att min bil indikerar i döda vinkeln fastän det inte är något fordon där. Dvs falsklarmar, jag köpte min V70N -11 (R-design) beg på Bilia för 4 mån sedan så det bör ju vara garanti kvar tycker man. Det är väl 6 mån på Motormännens riksförbund?
av Lövet
Det är 6 månader enligt lag. Nöj dig inte med något annat svar. En firma kan ALDRIG avtala bort konsumentköplagen och ersätta med en sämre garanti.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
D4 VEA dricker olja

Kollade lite närmare på ihop­sä[…]

https://www.biltema.no/kontor-teknikk/tv-utstyr/an[…]

Såg det. Har provat att rensat cache fö[…]

Är detta helt separerat från dieselpart[…]