Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av kampuggla
Hej hopp! :P
Jag har hört att placeringen av alla relän i Volvo 940 kastades om på just 94:ans modell, det skulle nu vara intressant för mig att veta vilket relä som går till vad.

Jag har hittils luskat till mig att brensläpumprelät sitter på första raden (närmast säkringarna) näst längs till höger. Jag ska byta plats på detta med ett likadant men lite mer oviktigt för att se om detta kan vara tjuven till varför volvon ej startar, så jag vill nu veta vad är mest oviktigt av dessa men ändå av samma sort, om jag inte minns fel finns det tre st blåa med samma kod på som soppans relä!

tack på förhand :-)-)
av NilsO
Här finns kopplingsschema till just din årsmodell. På sidan 7 (bokens) finns reläplacering. Det kan tilläggas att relä "E", ett dubbelrelä, är det som sitter på de flesta 940 (och senare 740), men att din antagligen inte har det utan istället ett enkelrelä på plats "M".
av kampuggla
Tack så mycket!
Testade detta, pumpen går men bilen startar fortfarande inte..
Nu återstår det att testa med startgas, fungerar inte det får jag börja kolla ifall tändningen fungerar som den ska!
Någon som har några tips på hur man utför detta? :D

Blir väl en till SAAB så småningo[…]

Att ersätta bensinen som säljs i Sverig[…]

emblemwraps -crome delete

Ja, dubbeltejp. Köpte nog från annat st[…]

Fönsterhiss ur funktion

Kolla kablarna först mellan dörren och k[…]