Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av maskinfredrik
Hej är ny här på forumet och ber om ursäkt för stavfel som felande trådinlägg ,.
Jag har en 740 glt från slutet av 89 den har b234f motor men jag får ingen gnista har bytt tändmodul tändsstift tändspole samt tändbox gjort rent rotor samt kåpan där på och bytt givare på lådan men får ingen gnista har ström fram till tändspole men får inga tändinpulser jag har kopplat direkt ström till tändspole Jordan motorn.har även testat andra styrboxar, jo jag har testat det mesta så jag söker hjälp nu för att hitta felet och får inte fram nån felkåd på elsystemet då lyser svagt den där test lampan och kan det va nå elfel/jordfel .? Tackar för all hjälp jag kan få
av maskinfredrik
Hitta felet idag köpte ytligare en ny tändmodul fast på Volvo då hoppa den igång direkt fast den här stått i flera dagar och iskall va ute på en fintur med den och hade glömt hur jävla bra den gick :P så tändmodul köp inge skit bättre och köpa det på Volvo :P
av maskinfredrik
Hitta felet idag köpte ytligare en ny tändmodul fast på Volvo då hoppa den igång direkt fast den här stått i flera dagar och iskall va ute på en fintur med den och hade glömt hur jävla bra den gick :P så tändmodul köp inge skit bättre och köpa det på Volvo :P
Läckage koppling v70 II

Iallafall på äldre V70 så g&arin[…]

Kanske dags att byta oljan i Haldexkopplingen? Fil[…]

Om det är kabelfel så vet jag inte om d[…]

Bromsar på S60

Det som jag tycker är konstigt är dels a[…]