Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Volvias
llesrof skrev:
Volvias skrev:
llesrof skrev:Om du beställ en sådan bil så borde du ha en specifikation på hur den är konfigurerad. Kolla i den. Jag tror att denna tråd är oseriös :D

Alltså herregud hur svårt är det och fatta det. Jag beställde INTE bilen, köpte den av audi bilfirma och bilen var demo dvs för visning. Som jag skriv tidigare när jag köpte bilen säljaren sa att bilen inte hade luftfjädring och jag tyckte att det var konstigt eftersom A8 kommer med luftfjädring. Jag frågade inte om vad bilen har för fjädring.
Nu verkar du nästan otrevlig. Du skrev inte om bilen var ny eller en demobil. Så det är svårt att fatta när folk inte skriver klartext. Testa ett audiforum vettja :mrgreen:
Hahahaha men min fråga var bara om bilen borde ha luftfjädring dvs har alla nya A8 luftfjädring.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Hertsh skrev:Blir framförallt irriterad över hur man kan påpeka språkliga brister på så nedlåtande sätt. Att inte ha ett perfekt skrivet språk ska väl inte hålla dig ifrån att delta på ett forum som detta? Det är väldigt lätt att förstå vad som menas.

Nej, det är det inte. Låt oss börja med överskriften: "Audi A8 3.0 TDI 2012", ok, tråden handlar om en 2012 audi a8, så långt allt väl.

Sen kommer vi till första meningen: "Jag har köpt en audi A8 och kommer få den nästa vecka.", ok, killen har köpt en ny bil (sist jag kollade var det fortfarande 2012, mao bilen i fråga kunde likagärna vara fabriksny)...
Då kommer vi till nästa mening: "Jag frågade säljaren om bilen hade luftfjädring och han sa att bilen inte har det.", jaha, han köpte en ny bil utan att veta vad som sitter på den? (då, igen, det fortfarande är 2012 och det inte framgår att bilen ej är fabriksny).

Sen senare visar det sig att bilen INTE är ny? Jaha, hur ska man ha vetat det baserat på den information som gavs?

Detta är bara ett par exempel på missförstånd som kan uppstå då trådskaparen skrev sitt inlägg på 10sekunder, utan att överhuvudtaget korrekturläsa det.

mvh Lucif3r, IG i svenska :-)-)
av zillen
Hertsh skrev:Vad otrevliga ni är. En forum-medlem ställer en fråga och istället för att hjälpa (eller bara låta bli om ni inte kan hjälpa eller tror det är oseriöst) så skriver ni massa spydigheter.

Blir framförallt irriterad över hur man kan påpeka språkliga brister på så nedlåtande sätt. Att inte ha ett perfekt skrivet språk ska väl inte hålla dig ifrån att delta på ett forum som detta? Det är väldigt lätt att förstå vad som menas.

Blir så trött på sån attityd att jag inte kunde låta bli att gå lite OT här. Förlåt för det.
det var inte det första inlägget jag reagerade mest på även om det var klantigt skrivet! Utan det var sen när ts skrev att vi inte fattade som jag blev förbannad! Så vad är då problemet? Du tycker att vi är otrevliga? Försök inte vara någon jävla moraltant!
av mwood
Kolla specifikationerna på Audis hemsida. Borde ge dig svaret. Säljare har ofta väldigt varierande kunskapsnivå o tenderar att slänga ur sig en o annan groda om inget bättre finns att säga ;)
av Volvias
Lucif3r skrev:
Hertsh skrev:Blir framförallt irriterad över hur man kan påpeka språkliga brister på så nedlåtande sätt. Att inte ha ett perfekt skrivet språk ska väl inte hålla dig ifrån att delta på ett forum som detta? Det är väldigt lätt att förstå vad som menas.

Nej, det är det inte. Låt oss börja med överskriften: "Audi A8 3.0 TDI 2012", ok, tråden handlar om en 2012 audi a8, så långt allt väl.

Sen kommer vi till första meningen: "Jag har köpt en audi A8 och kommer få den nästa vecka.", ok, killen har köpt en ny bil (sist jag kollade var det fortfarande 2012, mao bilen i fråga kunde likagärna vara fabriksny)...
Då kommer vi till nästa mening: "Jag frågade säljaren om bilen hade luftfjädring och han sa att bilen inte har det.", jaha, han köpte en ny bil utan att veta vad som sitter på den? (då, igen, det fortfarande är 2012 och det inte framgår att bilen ej är fabriksny).

Sen senare visar det sig att bilen INTE är ny? Jaha, hur ska man ha vetat det baserat på den information som gavs?

Detta är bara ett par exempel på missförstånd som kan uppstå då trådskaparen skrev sitt inlägg på 10sekunder, utan att överhuvudtaget korrekturläsa det.

mvh Lucif3r, IG i svenska :-)-)
zillen skrev:
Hertsh skrev:Om du lär dig skriva rätt så kanske det är lite lättare att förstå vad du är ute efter för svar!!

Ok Lucif3r, vad spelar det för roll om bilen är ny eller inte ? Han sa att bilen har inte luftfjädring och jag tyckte att det var konstigt. Jag sa inte heller att jag inte vet vad bilen har för fjädring när jag köpte den. En sak du borde veta även om du köper en begagnad bil från en bilfirma så du får inte den på samma dag. håll dig till blocket och lek inte att du kan allt.

Zillen, hur svårt är det och fatta vad jag skriv i min första inlägg ? om ni inte fattade på vad jag skriv så ni borde inte heller skriva nåt. Låt de andra som fattar skriva istället.
av Lövet
Okay, nu har ni 1 chans att skärpa till den här tråden annars låses den. Den här tonen hör inte hemma på det här forumet.
av PTV
Förvånansvärt att folk kan bli så avundsjuka på denna Audi A8 köpare så man gör allt för att hitta fel i hans skrivande.Patetiskt ... The Finger.
av Droopy
Sorry TS, trodde det rörde sig om ett nybilsköp, o0ch tänkte att i den prisklassen borde man verkligen veta vad man beställer, sorry.

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]

Vad gäller temp. på skivorna så[…]