Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

XC90_Executive skrev:Fick fel på min DSTC vid ett tillfälle på min förra bil (MY10 XC60 D5 awd Polestar) och det innebar att även awd:n slutade funka. Så ingen ide att försöka hitta nån säkring att dra osv för att få bort DSTC! :wink:
Fast på MY10 var det ju ett "icke-problem", där ställer man det ju via rullhjulet och resetknappen. Nu på vintern har jag alltid DSTC framrullat så man kan enkelt slå av det med ett knapptryck bara. Det är absolut en fördel att kunna slå av det snabbt om man känner att man är på väg att sätta sig någonstanns och vill ha full fart på alla hjulen.

/Martin
Henrikx2 skrev:Går det på något vis att få den reducerad som standard?
Jobbigt att behöva stänga av den varje gång man ska åka nu när det är snö ute.
Alla säkerhetssystem är default aktiva. Detta för att man inte ska råka ut för att systemen oavsiktligt är avstängda. Man kan i specfika fall tycka att det är dumt men bilen är som nämnts i annan tråd designad för den breda massan och då är det nog rätt tänkt.
Några av systemen i Driver Support-paketet kan man ställa så att de startar i samma läge som de var när bilen stängdes av förra gången. Men DSTC är mycket riktigt inte ett sånt. Utan DSTC inkopplat fungerar inte min farthållare, så att köra utan det i normalfallet finns inte på kartan för mig.

Vilket pill, då har du att göra. :-) […]

Hjälp! Får felkod P030300 med den enkla[…]

Powershit lådan, läs på förs[…]

När är Huvudcylinder bytt och det lö[…]