Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gregstah
Hej!

Jag håller på att fixa upp bilen inför besiktningen :) Har problem med knappen på handbromsspaken, den fastnar lätt inne i spaken. Inte så illa att man inte kan släppa handbromsen, men så pass att den inte vill dra åt bromsen ifall man drar i handbromsspaken. Varje gång jag har använt handbromsen så måste jag "skaka" handbromsen så att knappen åker fram, sen går det att dra åt bromsen igen. Vet inte vad de säger om det på besiktningen men jag antar att de inte kommer ge mig beröm..

http://www.ladda-upp.se/bilder/33528/

Hur som helst, det är en 01:a jag har. Provade ta bort mittkonsolen och se ifall det var nån fjäder eller så som tjafsade, men verkar inte gå att få isär spaken mer för att kolla den mekanismen. Det är i alla fall den inringade delen som inte vill tillbaks upp så enkelt, känner av lite motstånd när jag trycker upp den så att knappen åker fram ur spaken. Kan det vara nåt skit inne i handtaget som gör att den är trög eller nån mekanism som är trasig?

Nån som haft samma problem?

Tack på förhand :-)-)
Elpriset

Fast avgift för villa upp tll 63A hos oss (G&[…]

Volvo V50 "Mr White"

Ja med den adra knoppen så, ja :)

På kylvätsketermometern ser man inte ba[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Om du tror att del är spridar fel, prova d&ar[…]