Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Vacuumanslutningarna var lite halva syftet med denna tråd, men du gav mig nyss ett bättre tänk för att förklara.

Är det någon som kan förklara på vilka delar anslutningarna för vacuumslangarna sitter och/eller länka en bild med beskrivning om det nu finns, jag har sökt runt och hittar inte något med bra upplösning.

Tack för förklaringen! Det tråkiga är att jag fick inte med originalfiltret och uppvärmningen, tanken med denna bil var att ha något att köra med för att slippa mekande i vinter, jag har redan en 850 med körförbud där det finns tillräckligt med tid och pengar att skänka, denna 940 skulle bli min vinter/pendlar bil. Den höll ett dygn... Arrrgh!

Tack återigen alla läsare!
När jag hade startproblem på min 850 lärde jag mig att man skulle lyssna ifall pumpen gick, detta hände bara ibland så då böt jag relät och bilen har gått sedan dess.

Skulle det kunna vara soppapumpen eller relät som har gett upp på bilen? Jag var nyss ute i bilen och drog endast på tändningen, jag hörde inget surrande men jag vet ej hur tydligt pumpen hörs på en 940, på 850 var det mycket tydligt ljud från pumpen! Och var sitter lådan med alla relän?

:D

Hej! Då var det min tur. Höger positio[…]

Blir väl en till SAAB så småningo[…]

Att ersätta bensinen som säljs i Sverig[…]

emblemwraps -crome delete

Ja, dubbeltejp. Köpte nog från annat st[…]