Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Olle.H
Startar min XC60, lägger i backen, kollar på skärmen för att se bilden från backkameran. Men det enda man ser är Volvologgan i vad som känns som en evighet men är 5-10 sek. Dock alldeles för lång tid att vänta. Nån som vet nåt sätt att få bilden direkt?
av moffe
Joo...det tar en stund. En aning för länge...samma är det med radion mm. Om man vill snabbt byta till radio från tidigare media som man hade. Man får bara snällt vänta. Tror inte det finns någon fix för detta.
Eller sensus skulle kunna gå igång när man öppnar dörren, då skulle den ha mera tid på att starta upp.
Dock menar jag inte att den måste gå igång på det sättet att radio eller dylikt skulle starta utan vara i något slags mellan läge.
Användarvisningsbild
av Doffen
Er som all annen programvare til pc, med litt tid og små justering vil hastigheten bedres. Så spørs det om Volvo anser dette som ett problem. Men at Sensus starter idet døren åpnes høres jo ikke dumt ut.
av grålle1
En annan sak som stör mig är att om backvarnaren tjuter och man lägger i ettan och kör framåt så verkar varningen ligga kvar i minnet... för när man lägger i backen nästa gång så går backvarnaren igång en liten stund innan den inser att inget är där!?!
av Raymond
grålle1 skrev:En annan sak som stör mig är att om backvarnaren tjuter och man lägger i ettan och kör framåt så verkar varningen ligga kvar i minnet... för när man lägger i backen nästa gång så går backvarnaren igång en liten stund innan den inser att inget är där!?!
Det har jeg registrert at min V60 gjør vid några tilfellen også! Tror jag har lest en journal om det, men kommer inte ihåg om det har kommit en SW uppdatering som fixar det, eller om det åar på gång.
Användarvisningsbild
av Henrikx2
Håller med.
Varje bilfärd börjar med att jag måste vänta tills jag kan gå in och ändra inställningen för DSTC antisladd. :evil:
av Adler
grålle1 skrev:En annan sak som stör mig är att om backvarnaren tjuter och man lägger i ettan och kör framåt så verkar varningen ligga kvar i minnet... för när man lägger i backen nästa gång så går backvarnaren igång en liten stund innan den inser att inget är där!?!
Detta kommer att lösas inom kort, då Volvo jobbar på en ny SW till PAM. Den har inte släps än men borde komma snart. Så fråga efter den nästa gång du skall in på service :-)

//Adler
av MrNorth
Adler skrev:
Detta kommer att lösas inom kort, då Volvo jobbar på en ny SW till PAM. Den har inte släps än men borde komma snart. Så fråga efter den nästa gång du skall in på service :-)

//Adler
Hur ska man bära sig åt för att få denna uppdatering? Är det något man måste säga till om vid service, eller får serviceteknikern automatiskt en lista med uppdateringar när de kopplar upp bilen mot vida? Jag har fortfarande inte fattat hur processen för mjukvaruuppdateringar fungerar...

Service 2.0 låter ju fantastiskt och det är ju så det *borde* fungera, synd bara att det inte verkar göra det i praktiken. När sensus 4.0 kommer om 2 år ska jag inte behöva be på mina bara knän att Volvo lägger in den, eller att jag ska betala några fantasisummor.Dock är jag såklart redo att betala för den, men det ska ske på ett för kunden klart och tydligt sätt, och inte vara upp till respektive serviceställe som det verkar vara nu.

/S
av MrNorth
Adler skrev:

//Adler
Hur ska man bära sig åt för att få denna uppdatering? Är det något man måste säga till om vid service, eller får serviceteknikern automatiskt en lista med uppdateringar när de kopplar upp bilen mot vida? Jag har fortfarande inte fattat hur processen för mjukvaruuppdateringar fungerar...
Jag tänker på alla de konsumenter som inte orkar lusläsa detta forumet för att få nys om de fixar som görs...

Service 2.0 låter ju fantastiskt och det är ju så det *borde* fungera, synd bara att det inte verkar göra det i praktiken. När sensus 4.0 kommer om 2 år ska jag inte behöva be på mina bara knän att Volvo lägger in den, eller att jag ska betala några fantasisummor.Dock är jag såklart redo att betala för den, men det ska ske på ett för kunden klart och tydligt sätt, och inte vara upp till respektive serviceställe som det verkar vara nu.

/S

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]

B230F går fett

Tack så mycket men jag fick ju inte nå[…]

Bakvagn V70 AWD _97

Sprängskiss: https://www.volvopartswebstore.c[…]

Mätarhus

Löda om instrument huset