Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ansjo
Camel skrev:
Men tråden handlar om att TS tycker om sin bil. Det blir ofta många trådar i olika forum om bilar med problem. Kul med trådar som denna där TS berömmer sin bil. :-)-)
:-)-)
Användarvisningsbild
av Strebern
Har ägt flera volvo, audi, volkswagen, BMW, SAAB, Skoda och kan bara säga detta: Alla bilar har sina för- och nackdelar. Det finns ingen ultimat bil. Allt är en kompromiss på något vis, både ägande, körande, hållbarhet och ekonomi. Det är därför det finns en sån uppsjö av bilar, alla letar efter "sin" kompromiss.

Sen finns det dom som köper busskort deluxe, typ Kia o d, och det är jätteroligt att dom får sälja bilar, alla söker inte efter en upplevelse/njutning/rusning i sin bilfärd.

Så grattis till att du är mer än nöjd med din D4, härligt att höra, det är en mycket bra bil, som jagar BMW och Audi, och som på flera punkter slår dom på fingrarna! (personligen har jag precis hittat hem igen efter diverse BMW, skoda o annat skit)

Mvh Patrik
av MrMupp
Bara för att jag hissade Dyamic Edition D4 så mycket i den här tråden så rasade växellådan idag. 1:an och 2:an gick inte att lägga i helt plötsligt.

Så nu står bilen på verkstan och hoppas på bättre tider.

Teori 1: Känns något för bra för att vara sant så är det väl antagligen det också... :)
Teori 2: Den där jävla Murphy kan gå och dra nåt gammalt äver sig.
av MrMupp
Ja, jag fick en early warning inför parkeringen att 1:an inte ville gå i som den skulle.

Sen efter parkering var det som att något låg i vägen i växelspaksrummet i mittkonsolen och blockade. Det gick inte att föra växelspaken till 1:an eller 2:ans poisition i sidled, var som ett stumt stopp.

(Händelsevis har jag låtit eftermontera en mobiltelefonhållare som har en kabel som går från cighållaren i bakkant fram till övre delen av mittkonsol. Jag säger inte att det är så, men om t.ex. en kabelvinda som lagts lös under panelen trillat ned där, skulle det teoretiskt kunna bli samma upplevelse. Eller ett glömt verktyg eller liknande. Men så är det självklart inte, utan lådan har nog rasat)

Kul med nya bilar. You can't live with them, nor without them.
Användarvisningsbild
av V9097
Det kan ju tex vara länkaget också, behöver inte vara själva lådan.

Hur som helst är det dåligt på en ny bil! :-(O)

Hoppas du får den hjälp och service du har rätt till (och lite till) från din ÅF
av MrMupp
Bilen har stått på verkstad 6 dagar sen uttag 1 augusti, så det kräver sin man att äga en Volvo tydligen. Men det är till viss del självförvållat för jag beställde en fast mobiltelefonhållare, bara den har dragit 4 dagar på 2 verkstäder.

Idag är dag nr 7 på verkstan and counting... Förhoppningsvis är det något enkelt.

Litet ansträngande för en familjepappa att flänga till verkstan stup i ett. En bil borde bara fungera.

Japanska Kaizen har inte drabbat Volvo än verkar det som. :|

Förutom detta verkstadsberoende är bilen otroligt skön att köra. Egentligen bevisar detta tesen att man ska köpa en 1 års bil. Så slipper man laga upp allt junk som fabriken missade. Svårt att ta en 1-årsbil som firmabil bara. :roll:
av gsson
MrMupp skrev:Bilen har stått på verkstad 6 dagar sen uttag 1 augusti, så det kräver sin man att äga en Volvo tydligen. Men det är till viss del självförvållat för jag beställde en fast mobiltelefonhållare, bara den har dragit 4 dagar på 2 verkstäder.

Idag är dag nr 7 på verkstan and counting... Förhoppningsvis är det något enkelt.

Litet ansträngande för en familjepappa att flänga till verkstan stup i ett. En bil borde bara fungera.

Japanska Kaizen har inte drabbat Volvo än verkar det som. :|

Förutom detta verkstadsberoende är bilen otroligt skön att köra. Egentligen bevisar detta tesen att man ska köpa en 1 års bil. Så slipper man laga upp allt junk som fabriken missade. Svårt att ta en 1-årsbil som firmabil bara. :roll:
Jo tack, det är inte lätt att äga en volvo, ha två barn och jobba konstiga tider. Har skippat sömnen alltför många gånger på mina nattveckor för att få bilen "fixad".

Hoppas att det löser sig smidigt för dig! Lycka till!

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?