Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ornet
Mawa71 skrev: Märker ni av att bränslevärmaren (som hos mig står på automatik) fortsätter att gå ganska länge efter det att man stängt av bilen när man har kört i kyla? Tycker att den borde slå av när man stänger av bilen - eller? ??:-/
Länge tycker jag inte,men den står på ett tag. Har dock ingen direkt tidsuppfattning. 1 min kanske.

Min bil är inne nu för ljuset. Får höra efter om de passar på och gör nåt åt klockan också. Har inte sagt till dem, men de brukar ju passa på utan att säga nåt.
Användarvisningsbild
av mstrandbo
Går an å slå av automatisk direktestart, ok-knapp på venstre spak og innstillinger... så må du heller starte den manuelt fra menyen.
Användarvisningsbild
av Guru
ricopet skrev:Nu har jag iof sportchassi o progressiv hastighetsberoende servo på V40:n (hade dynamiskt chassi på V60:n).
Progressiv hastighetsberoende servo har väl alla?
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
För er som nu har kört V40 regelbundet i vinter, hur håller bilen värmen när det är riktigt kallt?
Då är jag främst intresserad av er som har dieselmotor under huven.

På V50an är värmen riktigt usel vintertid.
Användarvisningsbild
av ornet
V40 D2

Tycker den håller värmen bra. Kör upp värmen på 26 sedan ställer jag in oftast på 24 grader. Kör kortärmad och utan skor.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Okey, går bränslevärmaren hela tiden då eller den kör enbart igång direkt när man startar bilen eller använder tiduret?
Användarvisningsbild
av mstrandbo
Har en D3 med dieselvarmer, og har ikke noe problem med varmen, den er veldig bra. Parkeringsvarmeren går helt til motoren er driftsvarm, og litt til, før den slår seg av. Hvis man står på tomgang, kan den gå igang igjen.
Veldig fornøyd som vinterbil.
av JensR
Mitt rör till kupen från motorn hade tydligen hamnat i kläm..det tog 2 verstdsbesök för att komma på det, nu blir bilen varm i kupen... Hur man ny lyckas med det när man bygger bilen..men men..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]