- tor 06 dec 2012, 16:32
Har ett konstigt fel som inträffade i går , det var som sagt snö oväder och bilen startade som vanligt och gick utan problem och körde till jobbet.
efter några timmar när jag skulle starta bilen så fanns ingen tomgång, lambda lampan lyser ,motorn går ojämt och miss tänder när man försöker varva , dör så for man släpper gasen , i bland händer ingenting utan motorn kvävs när man trycker ner gasen, trodde först att snö hade proppat igen luftburken men så var inte fallet. bilen går inte ens att köra.
eftersom det är en -98 så måste man ha dator för att kolla felkoder.
Har aldrig haft liknande fel under det halvåret som jag har haft den, felet kom bara pang bom.
Det är en fulltrycks turbo automat.
nån som vet vad felet kan vara?
efter några timmar när jag skulle starta bilen så fanns ingen tomgång, lambda lampan lyser ,motorn går ojämt och miss tänder när man försöker varva , dör så for man släpper gasen , i bland händer ingenting utan motorn kvävs när man trycker ner gasen, trodde först att snö hade proppat igen luftburken men så var inte fallet. bilen går inte ens att köra.
eftersom det är en -98 så måste man ha dator för att kolla felkoder.
Har aldrig haft liknande fel under det halvåret som jag har haft den, felet kom bara pang bom.
Det är en fulltrycks turbo automat.
nån som vet vad felet kan vara?
Senast redigerad av 1 shoebox, redigerad totalt 0 gånger.
- By Bananen46