Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Desmodue
Nu var det ett tag sedan man hade värmaren på varje morgon och jag har glömt bort hur det var med "repeat", autostart eller vad man nu kallar det.

Jag har för mig att när man ställt in starttider så startade den varje dag samma tid.
Nu så måste jag sätta den på "på" varje gång innan jag vill att tiduret skall starta.
Minns jag fel eller har jag kanske fått en uppdatering under verkstadsbesöken?
av Desmodue
ptrj skrev:Finns ingen stående tid som värmaren alltid drar igång dag efter dag. Du måste aktivera timer varje gång du lämnar bilen.
Måste väl ha blandat samman det med boxen till TV:n då 8)

Ett önskemål hade annars varit att man kunde ställa den t.ex. att dan skulle starta 16.30 om två dagar. Alltså inte bara innom 24h utan även dagar fram i tiden. Man kan inte få allt.
av ptrj
Slutar bara med att du ställer värmaren till 00:00-02:00 varje natt. :)

Skaffar du webasto t100 fjässtart så ska du kunna ställa tiderna i dosan. alltså inte vanliga t91. Passar xc60 men har aldrig sett det till v70II.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Helt sjukt kasst. 5000 kr för några rader timermjukvara som ska starta värmaren.

För sådanna summor borde man väl orkat lägga in repetion eller val av dag den ska starta i mjukvaran, det kan man väl i alla fall begära när den är så okristligt dyr.

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?