Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johmpa
Hej. Har en 2.5d med problemet att laddlampan tänds under gång, men sedan när jag stannar bilen stänger av och startar igen så är det borta.
Jag har mätt batteriladdningen när lampan har tänts och då laddar generatorn ca 14 volt
Batteriet är nyligen utb då jag trodde att det var problemet, men icke. Ska tilläggas att bränslevärmaren inte startar på morgonen, får meddelande låg batterispänning i displayen. Kanske är generatorn slut iallafall? Någon som vet?

Mvh Johnny
av stefan.li
johmpa skrev:Hej. Har en 2.5d med problemet att laddlampan tänds under gång, men sedan när jag stannar bilen stänger av och startar igen så är det borta.
Jag har mätt batteriladdningen när lampan har tänts och då laddar generatorn ca 14 volt
Batteriet är nyligen utb då jag trodde att det var problemet, men icke. Ska tilläggas att bränslevärmaren inte startar på morgonen, får meddelande låg batterispänning i displayen. Kanske är generatorn slut iallafall? Någon som vet?

Mvh Johnny
Jag har laddat mitt batteri fullt och får och meddelande på morgonen att bränslevärmaren inte startat pga låg spänning. Min ska in på ett garanti ärende på tisdag och då skulle dom även kolla detta.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Snälla. Citera inte sista inlägget i trådar. Det blir så mycket onödig text.
Svarar man på sista inlägget så märks det ju ändå vad man syftar på i sitt svar.

Mvh: Mr fredags-petig :D
av stefan.li
Variosboy skrev:Snälla. Citera inte sista inlägget i trådar. Det blir så mycket onödig text.
Svarar man på sista inlägget så märks det ju ändå vad man syftar på i sitt svar.

Mvh: Mr fredags-petig :D
OK :p

ps. kunde inte motstå :D
av johmpa
Ok. Låter som om jag har samma problem som dig Stefan. Åkte nonstop Nyköping -Kalmar och när jag kom ut morgonen efter så var meddelandet lågbatterispänning värmare aktivt . Då måste batteriet varit fulladdat. Har du lust att återkomma med vilka åtgärder Volvo gjorde på din garanti?

/Johnny
av stefan.li
Nu har jag hämtat tillbaka bilen och det dom kunde se var att en felkod låg kvar fast det inte var nåt fel på batteriet så dom nollställde bara den så vi får väl se om det funkar.

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?