Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TB
Min display, klocka mm har börjat balla ur, och har efter sökt på forumet förstått att det är ganska vanligt att instrumenthusen pajjar.
Har nu möjlighet att få ett billigt beg hus som kommer ifrån en V70N -02, passar det i min V70N -03?
/TB
av estufo
greeeken skrev:Den passar.
Men kom ihåg att mätarställning kommer ändras.
Funderat på att skicka in mätarhuset för reparation?

Jag hade nog inte skickat in på rep, brukar ju inte vara 100%.
Hade köpt nytt, du får du den nya DIMen som är ser bättre ut, med kromringar. Det kostar mer pengar ja, men du behöver inte byta den igen+ trevligare förarmiljö. :)
av olsen
Lånar tråden lite för en liknande fråga.
Jag har samma problem och tänker skicka in den till Karlstad men jag undrar kan man köra bilen utan DIM:en, kan inte vara utan bilen nämligen?

Mvh Olsen
av Tobzter
Inte att rekommendera..blinkers slutar funka.innerbelysningen får fnatt ..ac panelen kommer vara på fast du tar ut nycklarna..går ej låsa /larma...;) de va ialla fall dom problemen jag fick när ja starta bilen utan dim :)
av S80D5-02
Jag hade problem med min DIM men valde att låta reparera den för 2 500, med två års garanti. Med tanke på att det verkar vara ett typfel på dessa årsmodeller, och att köpa ett reparerat kostar ungefär samma som att reparera det egna instrumentet, tyckte jag det var det smartaste alternativet. Det finns ju fler än OBD i Karlstad som gör dessa reparationer. Själv vände jag mig till Digasoft i Göteborg. Han fixade det över dagen och fixade så att jag kunde använda bilen under tiden.
Användarvisningsbild
av TB
Ett byte rakt av funkade inte, instrumentet ifrån -02 är heldött förutom symbolen för avgasrening som lyser konstant.
Krävs det någon "magic" iform av nollning eller mjukvarugrej för att det skall funka?

Instrumenten ser identiska ut att titta på, men har olika art nr: -02 heter 9499668 och -03 heter 8637993.
Varför är det olika nummer?
/TB
Youtube-tråden

Kundservice när den är som allra bä[…]

@EbbevonVolvo , Ditt bilpervo ;-) Man får[…]

Det är min amatörterm för att h&ari[…]

Jag tror inte det men jag kan ju inte bevisa de[…]