Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Heatseeker
Okej nu är det färdig gnällt om att dimljusen är så dåliga...

I min gamla V70II så satte jag i xenon i dimljuset, det lös väldigt tillfredställande!

Så ist för att gnälla på att det är så dåligt så gör ni det ännu sämre genom att sätta in dioder, och säger att ni bara är ute efter utseendet, varför inte ha både snygghet och funktion???

Gnäller ni på helljuset och byter till sämre lampor med ist för att tex sätta på extraljus??

Förstår inte riktigt resonemanget!
Användarvisningsbild
av Brainy
Njae, på en 18"-fälg har jag 9,8cm däckhöjd, dvs det går att toucha en trottoar. På 20" har jag betydligt lägre däckhöjd.

Jag bedömer inte att jag behöver dimljusen av funktion så därför kör jag led. De syns bra i motljus.

Helljusen har jag däremot nytta av, så de har jag xenonkonverterat eftersom jag tycker extraljus är fula :)
Användarvisningsbild
av päpplet
Får man ens ha xenon i dimljusen? Råkade av misstag sätta i 100w halogen i mina dimljus och helvete vad dom bländade :roll:

Edit: Kul att se att det är fler som gillar ljus inredning trots allt merarbete den ger :lol:
av Lövet
Man får inte stoppa xenon i dimljus.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Brainy skrev:Du får inte ha det i helljusen heller om det inte finns från fabrik. Strider mot helbilsgodkännandet.

Det var inte den informationen jag fick, då heljusen aldrig ska synas av mötande trafik (och därför inte blända per automatik).
Men visst, ska man hårddra det så får man inte ens byta till andra fälgar på en helbilsgodkänd bil. :roll:
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 59

Jag svarar på min egen fråga. Jag var […]

Fy Helskotta Satans Mög Men skam den som ger[…]

Fick 352.000kr för bilen. Den blev såld[…]

, så jag kan dra 300 kg mer jämfö[…]